نسخه چاپی

روایت عروسك‌های ایرانی در ازمیر

سرپرست گروه تئاتر «نقاب» از اجرای نمایش كودك «قصه عروسك ها» در پنجمین جشنواره تئاتر كودك تركیه كه در شهر ازمیر برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: سرپرست گروه تئاتر «نقاب» از اجرای نمایش کودک «قصه عروسک ها» در پنجمین جشنواره تئاتر کودک ترکیه که در شهر ازمیر برگزار می شود، خبر داد.

جواد نوری تهیه کننده نمایش «قصه عروسک‌ها» و سرپرست گروه تئاتر «نقاب» درباره اجرای این اثر نمایشی در ترکیه به ما گفت: نمایش «قصه عروسک ها» نوشته و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور قرار است در پنجمین دوره جشنواره تئاتر کودک ترکیه که از ۵ تا ۸ آگوست در شهر ازمیر ترکیه برگزار می شود، شرکت کند. این اثر نمایشی جمعه ۵ آگوست مصادف با ۱۵ مردادماه در این جشنواره که امسال به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: نمایش «قصه عروسک ها» پیش از این در جشنواره رایان هند نیز شرکت کرده بود. همچنین این نمایش در سال ۹۳ نیز در سالن سوره حوزه هنری اجرا شده بود که البته برخلاف اجرای جدید که بدون دیالوگ و براساس تابلوسازی و تاکید بیشتر بر اصوات و موسیقی است با تکیه بر دیالوگ به صحنه رفت. این اثر نمایشی یک کار کودک محسوب می شود و براساس تکنیک نمایش های ایرانی اجرا می شود.

نوری درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش داستان زندگی دختربچه ای را روایت می کند که تنهاست و در تنهایی اش با عروسک هایش سرگرم است. در شبی آرزوی این کودک برآورده شده و عروسک هایش که مبارک، طیاره خانم و پهلوان نام دارند، زنده می شوند و سعی دارند او را از تنهایی خارج کنند…

وی درباره ویژگی های این نمایش بیان کرد: تلاش ما این بوده که این سه عروسک را که برای مخاطبان ایرانی آشنا هستند به مخاطبان غیر ایرانی مخصوصا کودکان معرفی کنیم. این سال ها در بازار عروسک های خارجی به وفور مشاهده می شود بنابراین ما هم فکر کردیم بد نیست بچه ها را با ماهیت عروسک های ایرانی آشنا کنیم.

کارگردان نمایش «دو روی روایت نادری» افزود: مصطفی ساسانی، محمد هادی عطایی، الهه شه‌پرست، محمد شکری به عنوان بازیگر و علیرضا نوری به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان در این سفر من و خیرالله تقیانی پور را همراهی می کنند.

نوری در پایان صحبت هایش درباره دیگر فعالیت های گروه تئاتر «نقاب» گفت: در حال حاضر امیر غفارمنش در حال تمرین و آماده سازی نمایش «پری» نوشته خیرالله تقیانی پور است که البته ما نقشی در این اجرا نداریم و امیر غفارمنش که از متن خوشش آمده بود، تصمیم گرفت آن را به صحنه ببرد. از آنجا که این نمایشنامه و نمایشنامه «طروپ طرب» در کلیت به هم نزدیک هستند درصدد هستیم این دو نمایش را همزمان با هم و در یک سالن نمایشی به صحنه ببریم اما هنوز زمان اجرا قطعی نشده است چون فعلا درگیر تولید چند پروژه تلویزیونی شده ایم که به زودی درباره شان اطلاع رسانی می کنم.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...