نسخه چاپی

غرق شدن 17 نفردر تابستان در گیلان

استاندار گیلان گفت: از ابتدای تعطیلات تابستانی تاكنون تعداد 17 نفر در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان غرق شدند و این آمار قابل قبول نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس از رشت، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم الحاق تجهیزات دریایی به منظور ارتقای ایمنی به 9 شهرستان ساحلی گیلان اظهار کرد: کاهش مشکلات گردشگران و استفاه‌کنندگان از دریا یکی از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود و دولت به آن حساس است.

وی به تحول جدی در ارتقای امنیت گردشگران در استفاده از دریا در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات مالی دولت، امکانات و تجهیزاتی برای حفظ جان و سلامت مردم در گیلان تهیه شده است.

استاندار گیلان از الحاق 28 فروند جت‌اسکی و قایق بادی به مناطق ساحلی این استان خبر داد و بیان کرد: 16 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مذکور هزینه شده است.

نجفی، خواستار استفاده گردشگران از طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان شد و تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات تابستانی تاکنون تعداد 17 نفر در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا غرق شدند و این آمار قابل قبول نیست.

وی، نظارت بر 200 کیلومتر ساحل گیلان به منظور جلوگیری از غرق شدن افراد را مشکل عنوان کرد و گفت: در مدت مذکور 470 نفر در مناطق خطرآفرین از غرق‌شدگی نجات پیدا کردند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از فرصت‌های اعتباری برای حفظ و ارتقای زیرساخت‌ها از سیاست‌های ما است، خاطرنشان کرد: از محل حوادث برف، عمر ماشین‌آلات راهسازی استان را از 23 سال به 16 سال کاهش دادیم و تجهیزات راهداری گیلان هفت سال ارتقا پیدا کرده است.

نجفی بر رعایت موارد ایمنی برای استفاده از دریا توسط گردشگران تأکید کرد و یادآور شد: استفاده از فضای سبز و رعایت مسائل زیست‌محیطی از جمله مواردی است که مسافران باید به آن توجه داشته باشند.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...