نسخه چاپی

در آینده ای نزدیك اتفاق می افتد؛

سفر به مریخ در آخر هفته

عضو شورای عالی تبلیغات حوزه‌های علمیه گفت: شاید در آینده پیشرفت‌های علمی در جهان به جایی برسد كه مردم آخر هفته به مریخ سفر كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در همایش علمی پیشگامان ایران اسلامی که در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی بسیج، آموزش دادن جوانان و ترغیب آنها به انجام پژوهش‌های علمی است، گفت: اگر برداشت دیگری از بسیج وجود دارد یا مقصر خود بسیج است یا اینکه فضاسازی‌های مسمومی علیه این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: اگر بسیج فرهنگ انقلابی را انتقال داد یا جوانان را به عبادت دعوت کرد اما سبب نشد که این جوانان به رشد علمی برسند حتما در کارش اشکالاتی وجود دارد.

عضو شورای عالی تبلیغات حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اکثر جوانان کشور استعداد دانشمند شدن دارند، گفت: اگر امروز نمی‌توان این استعداد را بارور کرد به این دلیل است که ظرفیت‌های جوانان را به خوبی مورد توجه قرار نمی‌دهیم و برای بسیج ما، کشورمان و به ویژه آموزش و پرورش‌مان زشت است که تنها یک دانشگاه شریف داشته باشیم و بخواهیم تمام استعدادها را در همان جا به منصه ظهور برسانیم.

پناهیان با بیان اینکه اگر در مساجد نتوانیم جوانان را به رشد علمی برسانیم حتما در عبادت‌هایی که در مساجد صورت می‌گیرد اشکالاتی وجود دارد، اظهار کرد: من اگر امام جماعت مسجدی باشم و نتوانم جوانان آن مسجد را به رشد علمی برسانم معلوم است که نماز را درست نفهمیدم و به ظاهر آن نگاه می‌کنم و مسجدی اگر نتواند جوانان را به رشد علمی برساند باید پرسید که چه نمازی در آن مسجد خوانده می‌شود؛ چرا که حتما جایی از عبادتی که در آن مسجد انجام می‌شود ایراد داشته است.

وی با بیان اینکه رشد علمی در جهان به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: شاید در آینده روزی برسد که مردم برای سفر آخر هفته به مریخ سفر کنند و این چیز عجیبی نباشد.

عضو شورای عالی تبلیغات حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اگر مساجد، مراکز بسیج و خانواده‌ها به رشد علمی کمک نکنند یعنی دینداری درست انجام نشده است، افزود: جوانان وقتی برایشان فیلم و سریال می‌آورند باید احساس کنند که به آنها توهین شده و بگویند مگر ما گوسفند هستیم که جلوی دهان‌مان علف می‌گیرید تا ما را به هر جایی بکشانید.

پناهیان افزود: این زندگی درست نیست که یک خانواده بخواهد هر شب دور تلویزیون جمع شود و با برنامه‌های آن خود را سرگرم کند. سرگرمی برای کسی است که از درس و علم‌اندوزی خسته شود.

وی گفت: من نمی‌گویم تلویزیون نگاه نکنید اما روزی دو تا سه ساعت تلویزیون نگاه کردن آدم را به کجا خواهد رساند.

عضو شورای عالی تبلیغات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نباید شرایط آموزشی در کشور به گونه‌ای باشد که جوانان به زور تشویق بخواهند درس بخوانند، اظهار کرد: من پیش از این هم در یک سخنرانی خطاب به جمعی از جوانان دبیرستانی گفتم که مثل سگ پائولوف نباشید که با تشویق کردن شرطی شوید و در آن صورت کار علمی انجام دهید.

پناهیان در پایان تاکید کرد: جوانان وقتی مدام موسیقی گوش کنند و معتاد آن شوند بسیاری از استعدادهایشان از بین می‌رود و این هشدار را من آخوند نباید مطرح کنم بلکه مشاور علمی مدارس باید به جوانان گوشزد کند که علائق خود را تغییر دهند تا بتوانند به رشد علمی برسند.

۱۳۹۵/۵/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...