نسخه چاپی

بازداشت دختر 16 ساله حامی داعش

بازرسان پلیس شهر پاریس اعلام كردند یك دختر فرانسوی 16 ساله به دلیل حمایت از گروه تروریستی داعش در فضای مجازی و تلاش برای انجام یك حمله به حمایت از تروریسم متهم شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بازرسان پلیس شهر پاریس اعلام کردند یک دختر فرانسوی 16 ساله به دلیل حمایت از گروه تروریستی داعش در فضای مجازی و تلاش برای انجام یک حمله به حمایت از تروریسم متهم شده است.

یک قاضی فرانسوی، این دختر فرانسوی 16 ساله را به حمایت از تروریسم به دلیل اقداماتی که در حمایت از گروه تروریستی داعش و تلاش برای انجام حمله تروریستی صورت داده متهم کرد.

دادستان‌ها گفتند: این دختر با استفاده از نرم افزار پیام رسان تلگرام تلاش می‌کرده تا به تبلیغ فراخوان‌های داعش برای ارتکاب اقدامات تروریستی خشونت آمیز بپردازد.

قاضی دادگاه این دختر نوجوان را به شراکت در یک انجمن تروریستی مجرمانه و تحریک به ارتکاب اقدامات تروریستی از طریق ارتباط در فضای مجازی متهم کرد.

این دختر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

به گفته بازرسان این دختر 16 ساله شدیدا تفکرات افراطی داشته و مدیر یک گروه تلگرامی بوده که مختص به ترویج تبلیغات داعش بوده است و پیش از این نیز مظنونان به تروریسم با استفاده از آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند.

لوره ورمیرش گفت: هیچ هدف مشخصی توسط این دختران نوجوان ذکر نشده است و او سابقه کیفری قبلی نداشته است. همچنین نام این دختر منتشر نشده است. بازرسان اکنون تلاش می‌کنند تا دیگر اعضای این گروه تلگرامی را تعقیب کرده و بفهمند آیا این دختر در توطئه تروریستی خود و همچنین در گسترش تبلیغات داعش همدستانی داشته است یا خیر. این دختر روز پنج شنبه گذشته در حومه جنوبی پاریس به نام ملون در یک عملیات پلیس دستگیر شد. این نخستین بار نیست که یک دختر در فرانسه به ظن تلاش برای ارتکاب حمله تروریستی بازداشت می‌شود.

در ماه مارس گذشته دو دختر 16 و 17 ساله به دلیل توطئه برای حمله به هدفی که احتمالا در یک تالار کنسرت در شهر پاریس بوده به شرکت در یک انجمن تروریستی مجرمانه متهم شدند. آنها ظاهرا به دنبال تقلید از حمله ماه نوامبر گذشته به محل کنسرتی در باتاکلان در پایتخت فرانسه بودند. اما بازرسان گفتند که این توطئه در مرحله پیشرفته نبوده است.

حدود 9 ماه است که در فرانسه وضعیت اضطراری برقرار است و به دنبال حمله‌ای در شهر نیس در 14 ژوئیه پارلمان فرانسه برای شش ماه وضعیت اضطراری تمدید کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...