نسخه چاپی

تبریز و كربلا خواهرخوانده شدند

با حضور هیئتی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در كربلای معلی، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و كربلا پس از ماه‌ها رایزنی، به امضای طرفین رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و کربلا، از برنامه‌ها و تمهیدات مهم دکتر نجفی شهردار تبریز در توسعه ارتباطات بین‌المللی شهر تبریز است که در جریان سفر سال گذشته مدیران شهری و استانی کربلای معلی به تبریز پیگیری شد و پس از هماهنگی‌های دیپلماتیک و رایزنی‌های چندین‌ماهه مدیران دو شهر، در روزهای اخیر، با سفر هیئتی از شهرداری تبریز به کربلای معلی به امضا رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌های دو شهر در زمینه‌های عمرانی، خدمات شهری، احداث مراکز اقامتی، حوزه‌های اجتماعی و برگزاری مشترک نشست‌ها و آئین‌های فرهنگی توسعه خواهد یافت.

با در نظر داشتن چشم‌انداز گردشگری تبریز ۲۰۱۸ و همچنین برنامه‌های خدماتی که شهرداری تبریز در مناسبت‌های مختلف مذهبی به خصوص اربعین حسینی، در این شهر ارایه می‌دهد، امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو طرف، فرصت ارزشمندی در توسعه ارتباطات شهروندی ایران و عراق خواهد داشت.

در مراسم امضای این تفاهم‌‌نامه، جواد ششگلانی، علیرضا نوای‌باغبان و جعفر مدبر از اعضای شورای اسلامی شهر، مظفر سلیمانی و محمد عزتی معاونان اداری‌و‌مالی و شهرسازی‌ومعماری شهردار تبریز، میراعتماد عمادی مدیرکل روابط‌عمومی‌وبین‌الملل شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۵ و داوود طالب‌نژاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز حضور داشتند.

با نهایی شدن خواهرخواندگی تبریز و کربلا، تعداد خواهرخوانده‌های تبریز به ۹ رسیده است.

پیش از این تبریز، با شهرهای باکو، استانبول، غزه، ارزروم، قازان، خجند، گنجه و ماگیلف، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد کرده است. همچنین شهرهای ووهان و ترابوزان نیز پیمان دوستی و همکاری با تبریز دارند.

۱۳۹۵/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...