نسخه چاپی

حدود 45000 داعشی در دو سال گذشته كشته شده‌اند

فرمانده ناظر بر كمپین مشترك ضد داعش اعلام كرد كه پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز حملات ائتلاف تحت امر آمریكا در خاورمیانه حدود 45 هزار شبه‌نظامی مرتبط با داعش كشته شده‌اند.

به گزارش نما، ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ژنرال شان مک‌فارلند، فرمانده ناظر به فعالیت‌های ائتلاف ضد داعش به خبرنگاران گفت: گرچه این نشانه پیروزی نیست و تایید آن سخت است اما برآورد می‌کنیم که در بیش از 11 ماه گذشته ما حدود 25 هزار شبه‌نظامی دشمن را کشته باشیم. زمانی که آمار 20 هزار کشته‌ای را که پیش از آمدن مان کشته شده بودند، اضافه کنیم، 45 هزار شبه‌نظامی از میادین نبرد حذف شده‌اند. تنها دلیلی که این آمار را گفتم این است که نشان دهم که چرا مقاومت دشمن رو به اضمحلال است.

مک‌فارلند گفت، مقام‌های داعشی مجبور شده‌اند به خط مقدم نبرد بیایند و همین امر موجب شده که آن‌ها بیش از حد آسیب‌پذیر شوند و نیروهایشان کاسته شده است. او افزود: دیگر نمی‌بینیم که مثل گذشته فعالیت کنند و همین امر موجب شده تا به اهدافی آسان‌تر برای ما تبدیل شوند.

به گفته این مقام آمریکایی، صدها خودروی داعش ماه گذشته از فلوجه خارج شدند و همین دلیلی است که نشان می‌دهد داعش همچون گذشته توانمند نیست.

ائتلاف تحت امر آمریکا بیش از 14 هزار حمله هوایی در دو سال جنگ علیه داعش داشته است. اولین حمله هوایی آمریکا هشتم اوت 2014 در عراق انجام شد. از آن زمان، ارتش آمریکا بیش از هشت میلیارد و 400 میلیون دلار برای مبارزه با داعش هزینه کرده است.

۱۳۹۵/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...