نسخه چاپی

77 كشور میزبان جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۷۷ كشور و ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه جهان درحال برگزاری است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، داریوش رضوانی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر افزود: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در حوزه های فرهنگی، ادبی، هنری، سینمایی رسانه های دیجیتال و مطبوعات برگزار شده است.


وی بیان کرد: تولید کتاب رضوی، مسابقات کتابخوانی، شعر، داستان، شعر کودک و نوجوان، خاطره نویسی و دل نوشته از جمله آثار مرتبط با جشنواره یاد شده است که در حوزه معاونت فرهنگی مورد حمایت قرار می گیرد.


رضوانی گفت: در موضوع آثار فرهنگی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) میزان مشارکت در حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و شمار شرکت کنندگان آن نزدیک به 460 هزار نفر گزارش شده است.


وی افزود: 33 درصد از آثار جشنواره بین المللی امام رضا (ع)در حوزه هنری، 28 درصد در حوزه فرهنگی، 19 درصد در حوزه پژوهشی، 9 درصد در حوزه سینمایی و مابقی آثار جشنواره در حوزه های فضای مجازی و مطبوعات است.


رضوانی یادآور شد: برای برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) یکهزار و 300 اتاق فکر هدایت برگزاری آن را عهده دار هستند.


وی گفت: با استفاده از قالب شعر، داستان، تئاتر و فیلم می توان آموزه های اخلاقی و معنوی امام رضا (ع) را به بهترین نحو ممکن به جهانیان معرفی کرد.


رضوانی، در ارتباط با مشاعره رضوی نیز افزود: در قالب مشاعره شادابی و نشاط خاصی بوجود می آید که این امر می تواند تاثیر بسزایی در مخاطب داشته باشد.


یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی با شرکت 64 نفر به مدت یک روز در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر درحال برگزاری است.

۱۳۹۵/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...