نسخه چاپی

لزوم مقابله با فاجعه احتمالی قرن/جشنواره ای در راستای تغییر باورهای مردم

عکس خبري -لزوم مقابله با فاجعه احتمالي قرن/جشنواره اي در راستاي تغيير باورهاي مردم

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با تأكید بر لزوم همراهی مجلس و دولت با شهرداری جهت آمادگی در برابر فاجعه احتمالی قرن گفت: جشنواره شهر آماده اقدامی در راستای تغییر باورهای مردم در حوزه بحران بود.

به گزارش نما ،جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره زلزله احتمالی تهران و برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهر آماده عنوان کرد: برگزاری این جشنواره و نمایش عکس ها و فیلم هایی از آلام مردم در بحران های گذشته به خوبی نشان داد که برای تغییر رفتار های مردم باید باورهای آنها را تغییر داد.

وی تأکید کرد: اگر حوادث ناگواری همچون زلزله بم یا کرمانشاه به خوبی تبیین شود، اگر مردم به این باور برسند که کوتاهی در ساختن یک ساختمان ایمن چه عواقب و اثرات ناگواری می تواند به همراه داشته باشد بدون شک و به صورت خودجوش حرکت آنها به سمت ایمنی سازی ساختمان ها، رعایت فرهنگ ایمنی و در نهایت ارتقاء حوزه پیشگیری از وقوع بحران است.

نیک بین اظهار کرد: فرهنگ سازی مهمترین عنصر حوزه پیشگیری از وقوع حوادث و بحران های آینده است زیرا بخشی از حوادثی که رخ می دهد طبیعی است اما بخشی از این حوادث به ویژه در کلان شهرها همانند حادثه پلاسکو انسان ساخت است لذا افزایش فرهنگ ایمنی با هدف ارتقاء آگاهی مردم در این خصوص در کاهش تعداد این نوع حوادث اثر گذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت وقوع زلزله در تهران می توان آن را به فاجعه قرن تعبیر کرد، گفت: لذا تمام دستگاه ها و مراجع باید در حوزه فرهنگ سازی برای مقابله و پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی در برابر زلزله در پایتخت اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارائه آموزش پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی برای مقابله با زلزله احتمالی در پایتخت، خاطرنشان کرد: این سازمان اقدامات پسندیده ای را انجام داده است اما به دلیل اینکه حوزه تبلیغات و فرهنگ سازی به بودجه‌های کلان و زیرساخت نیاز دارد می توان گفت نتوانسته است برنامه‌های خود را در این حوزه به صورت صددرصد محقق کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: نیاز است دولت و مجلس در کنار کلانشهرهایی همانند تهران برای توسعه فرهنگ ایمنی باشند و در ارتباط با زلزله احتمالی تهران هر آنچه که ممکن است را انجام دهند زیرا این امر همانگونه که عنوان کردم در صورت وقوع فاجعه قرن است.
فارس

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...