نسخه چاپی

هند جای نفت، روغن سرخ‌كردنی مصرف می كند

علاقه شدید مردم هند به غذاهای سرخ ‌شده می ‌تواند به كاهش واردات نفت این كشور كمك كند.

به گزارش نما؛ یکی از مقامات دولتی کشور هند گفته است،جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور دستکم می‌تواند سالانه 2 میلیون تن سوخت زیستی با استفاده از آشپزی و غذاهای سرخ کردنی در رستوران تولید کند.

مقامات این کشور برنامه دارند سوخت هایی که توسط گیاهان و روغن های خوراکی بدست می آید را بیشتر تولید کنند. در صورت تحقق این هدف، نیاز به واردات نفت خام کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود مصرف نفت خام هند طی دهه‌ های آینده به دلیل اقتصاد رو به رشد آن از تمام کشورهای جهان بیشتر شود و همین مسئله، نگرانی‌هایی را درباره وابستگی نفتی شدید این کشور به نفت در آینده بیشتر کند. نخست وزیر هند گفته است تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ درصد واردات سوخت این کشور کاهش می یابد. به همین دلیل هم برخی کارشناسان معتقدند این روغن های سرخ کردنی می تواند ۱۰ درصد واردات نفت خام این کشور را کاهش دهد.

یکی از راه‌ های کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت خام، تولید سوخت‌های جایگزین از جمله سوخت‌های زیستی است. طبق آماری که وزارت نفت هند ارائه داده، این کشور طی ۱۲ ماه گذشته حدود 22 میلیون تن بنزین و 75 میلیون تن گازوئیل در داخل مصرف کرده است.

هند یکی از کشورهای پرمصرف نفت در جهان است. در عین حال با مصرف 20 الی 22 میلیون تن روغن خوراکی در سال، یکی از بزرگترین مصرف‌ کنندگان روغن خوارکی نیز در جهان محسوب می شود که در صورت اجرایی شدن طرح بازیافت روغن از رستوران‌ها، این مسئله می‌تواند تا حدی مصرف بالای نفت این کشور را جبران کند.

اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند با وابستگی که به نفت و استفاده بنزین دارد در آینده با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...