نسخه چاپی

ورود طالبان به صفوف نیروهای امنیتی پاكستان

رئیس دیوان عالی پاكستان نسبت به عضویت طالبان در نیروهای امنیتی پاكستان هشدار داد و گفت: خطر بزرگی كشور را تهدید می‌كند.

به گزارش نما، «انور ظهیر جمالی» رئیس دیوان عالی پاکستان نسبت به عضویت طالبان در نیروهای امنیتی پاکستان هشدار داد و گفت: خطر بزرگی کشور را تهدید می‌کند.

جمالی تأکید کرد: باید نظارت بیشتری برای عضو گیری در نیروهای امنیتی صورت گیرد زیرا اگر به این موضوع دقت می‌کردیم حادثه کویته پیش نمی‌آمد.

رئیس دیوان عالی پاکستان با بیان این مطلب که بیشتر عملیات‌های تروریستی در پاکستان با خیانت نیروهای امنیتی که همان اعضای طالبان هستند صورت می‌گیرد از پلیس درخواست کرد این موضوع را با دقت بررسی کند.

انور ظهیر جمالی از دولت ایالتی سند نیز درخواست کرد تدابیر امنیتی بیشتری را به اجرا بگذارد تا از تکرار یک عملیات تروریستی مانند حادثه کویته در کراچی جلوگیری شود.

وی هشدار داد برخی اعضای طالبان و جاسوسان خارجی با استفاده از مدارک شناسایی تقلبی به عضویت نیروهای امنیتی درمی‌آیند و نباید در این مسئله سهل انگاری شود وگرنه شاهد عملیات‌های تروریستی به مراتب خطرناک‌ از حادثه تروریستی کویته و پیشاور خواهیم بود.

جمالی تأکید کرد: نیروهای امنیتی که حفاظت از بیمارستان‌ها را به عده دارند بازرسی نمی‌شوند و می‌توانند بمب یا اشیایی ممنوعه را وارد محیط کنند.

در انفجار کویته ، عوامل تروریستی پس از ترور رئیس کانون وکلای بلوچستان، بیمارستان کویته که جسد وی بدانجا منتقل شده بود را توسط یک عامل انتحاری منفجر کردند.

در این حادثه دست‌کم 70 تن کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۵/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...