نسخه چاپی

افزایش بی‌ سابقه اعدام‌ ها در كره شمالی

منابع خبری می‌گویند اعدام های علنی در كره شمالی در سال 2016 افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و یك سازمان جاسوسی دولتی كه زیر نظر كیم جونگ اون پایه گذاری شد اقدامات سركوبگرانه و شدیدی را برای كنترل مردم انجام می دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: منابع خبری می‌گویند اعدام های علنی در کره شمالی در سال 2016 افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و یک سازمان جاسوسی دولتی که زیر نظر کیم جونگ اون پایه گذاری شد اقدامات سرکوبگرانه و شدیدی را برای کنترل مردم انجام می دهد.

یک منبع خبری در کره شمالی که نام خود را فاش نساخت در گفت و گو با خبرگزاری یونهاپ عنوان کرد، تعداد کسانی که در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون علنا اعدام شده‌اند به 60 مورد رسیده است. این میزان اعدام شامل اعدام‌هایی که در اوایل ماه اوت نیز انجام شد، می شود.

منبع مذکور خاطر نشان کرد: این تعداد اعدام دو برابر میانگین ، رهبر قبلی کره شمالی در یک سال (میانگین اعدام در دوران کیم جونگ ایل 30 مورد در سال) بوده است.

وی همچنین گفت، در استان یانگ‌گانگ در شمال این کشور برخی از مردم که اقدام به تماشای فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی کره جنوبی کرده‌اند با استفاده از سلاح گرم اعدام شده اند. همچنین حدود 10 نفر در دو شهر متفاوت نیز به علت استفاده از مواد مخدر اعدام شدند.

یک مقام دولتی کره جنوبی به طور جداگانه در مصاحبه ای با شبکه news 1 عنوان کرد، مجموعا 60 نفر در سال جاری میلادی در کره شمالی اعدام شده اند.

یک منبع خبری دیگر نیز گفت، سازمان جاسوسی که در سال 2014 در کره شمالی تاسیس شده و به سازمان "عملیات مارس 12" مشهور است مسئول بازداشت‌های گسترده در کره شمالی است.

از جمله اهداف سرکوبگری های سازمان مذکور در کره شمالی خانواده های کسانی بوده اند که از کره شمالی فرار کرده اند یا واسطه هایی که به انتقال پول فراری ها از خارج به اعضای خانواده شان در داخل کره شمالی پرداخته اند.

به گفته منابع خبری، مقامات کره شمالی ده ها تن از اعضای خانواده این فراری ها و واسطه های آنها را در ماه فوریه به اتهام "جاسوسی" بازداشت کرده اند و در ماه آوریل در شهر مرزی "هایه‌سان" حدود 10 تن از این واسطه ها اعدام شدند.

۱۳۹۵/۵/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...