نسخه چاپی

مدارس دولتی به «حلبی‌آبادهای نظام آموزشی» تبدیل شده‌اند

نماینده مجلس دهم با تأكید بر اینكه مدارس دولتی به حلبی‌آبادهای نظام آموزشی ما تبدیل شده‌اند و فقیرترین افراد جامعه مجبورند فرزندانشان را در حلبی آباد مشغول تحصیل كنندگفت: آموزش و پرورش به سمت نظام پولی و اشرافی پیش می‌رود.

به گزارش نما، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین دلایل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش چیست؟»، اظهار داشت: مهم‌ترین بحث در این خصوص این است که آموزش و پرورش، وزیری می‌خواهد که در حد مشکلات، نیازها و جایگاه این وزارتخانه باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده مسائل و نارضایتی‌های که در آموزش و پرورش وجود دارد، مربوط به 3 گروه است و از این جهت نیازمند وزیر قوی است که آن را در هیأت دولت مطرح کند.

فلاحت پیشه با اشاره به مشکلات فرهنگیان افزود: دسته اول فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشسته هستند که جزء افراد ناراضی‌ از وضعیت معیشتی و نظام پرداخت هستند و اگر وزیری قوی در هیأت دولت باشد، همه این موارد را تحت عنوان «نمی‌توانم» بیان نمی‌کند.

نماینده مجلس دهم یادآور شد: دومین دسته از افراد ناراضی در حوزه مدارس هستند؛ بخش‌هایی از قانون اساسی راجع به مدارس هنوز اجرا نمی‌شود؛ در حال حاضر آموزش و پرورش در کشور به سمت نظام پولی و اشرافی پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: کسانی که پول دارند می‌توانند فرزندان خود را در مدارس خوب ثبت‌نام کنند و فرزندان کسانی که پول ندارند، محکوم به این هستند که از طی کردن مدارج تحصیلی محروم بمانند و قدرت رقابت خود را در مدارج تحصیلی از دست بدهند.

وی با بیان اینکه روز به روز مشاهده می‌کنیم نظام آموزش و پرورش رایگان تبدیل به افرادی می‌شود که آینده تحصیلی و شغلی خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: در مقابل، نظام طبقاتی آموزشی در جامعه شکل می‌گیرد و کسانی که پول دارند، فرصت‌های آینده را برای خود بیشتر فراهم می‌کنند.

نماینده مجلس دهم متذکر شد: در بسیاری از محلات، مدارس دولتی عملاً یا وجود ندارد و اگر موجود باشد نیز به حدی ضعف‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در آن وجود دارد که خانواده‌ها تمایلی به حضور در آنها ندارند.

فلاحت‌پیشه بیان داشت: مدارس دولتی به حلبی‌آبادهای نظام آموزشی ما تبدیل شده‌اند و فقیرترین افراد جامعه مجبورند فرزندانشان را در حلبی آباد، مشغول به تحصیل کنند.

وی سومین گروه افراد ناراضی از آموزش و پرورش‌ را والدین دانش‌آموزان برشمرد و گفت: نگرانی آنها نسبت به آینده فرزندانشان و نظام آموزشی آنهاست؛ ما نوعی رکود و ایستایی در این خصوص مشاهده می‌کنیم و علاوه بر شور و شوقی که باید وجود داشته باشد، نظام برنامه‌ریزی خاصی در این ارتباط وجود ندارد.

نماینده مجلس دهم با تأکید بر اینکه کسانی که آینده مملکت را در دستشان می‌دهیم، باید پیشرفت خود را با نظام آموزشی دنیا تنظیم کنند، گفت: این موارد ذکر شده از جمله موضوعات طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

۱۳۹۵/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...