نسخه چاپی

اهالی منبج سوریه به شهر خود سرازیر شدند

هزاران آواره سوری پس از اطمینان از خروج تروریست‌های داعش از «منبج» به سمت این شهر سرازیر شدند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، نیروهای داعش به طور کامل از منبج بیرون رفتند.



'شرفان درویش' سخنگوی مجلس نظامی منبج گفت: صدها خودروی حامل خانواده آوارگان در حال انتقال آنها و وسایلشان از اردوگاه های موقت اسکان آوارگان به داخل این شهر هستند.



رسانه های خبری روز شنبه به انتشار تصاویر مردان و زنانی پرداختند که درحال تراشیدن ریش خود یا سوزاندن برقعی بودند که عناصر گروه تروریستی داعش به زور به آنها تحمیل کرده بودند.



یکی از ساکنان منبج گفت: نیروهای داعش پس از توافق روز جمعه در خصوص تامین امنیت مسیر خروجشان از منبج، به همراه حدود دو هزار غیرنظامی، این شهر را به سمت «جرابلس» در نزدیکی مرز با ترکیه ترک کردند.



یک منبع کُرد دراین باره گفت: هنوز مشخص نیست که این افراد گروگان هایی در دست گروه تروریستی داعش هستند یا به خواست خود همراه آنها می روند.



از دست رفتن کنترل شهر منبج، ضربه بزرگی به داعش و روند انتقال تدارکات برای این گروه تروریستی از مرز ترکیه وارد می کندو منبج به دلیل تعداد تروریست های انگلیسی مستقر در این شهر به «لندن کوچک» مشهور شده بود.



نیروهای دموکراتیک سوریه دهه اول خرداد پیشروی به شهر منبج را آغاز کردند و به سرعت مناطق اطراف آن را در اختیار گرفتند اما هنگام ورود به شهر، از بیم به خطر افتادن جان غیرنظامیان از سرعت عملیات خود کاستند؛ خبر آزادی کامل شهر منبج بامداد روز شنبه(23 مردادماه) منتشر شد.

۱۳۹۵/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...