نسخه چاپی

تعرض به كودكان پناهجو در كمپ‌های یونان

نتایج یك مطالعه جدید فاش كرده است كه كودكان ساكنِ كمپ‌های رسمی پناهندگان در اروپا قربانی تعرض و آزار جنسی می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نتایج یک مطالعه جدید فاش کرده است که کودکان ساکنِ کمپ‌های رسمی پناهندگان در اروپا قربانی تعرض و آزار جنسی می‌شوند.

روزنامه انگلیسی Observer در مطلبی عنوان کرد: کودکان ساکن این کمپ‌های رسمی پناهندگان، مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند و این ادعا مدرکی است مبنی بر اینکه برخی از این کمپ‌ها برای کودکان به حدی ناامن هستند که آنان نمی‌توانند به هنگام شب چادرهای خود را ترک کنند.

موسسات و گروه‌های حامی حقوق بشر مدعی شده‌اند کودکانی که به نظر در کمپ‌های امن یونان برای مقابله با بحران مهاجرت در اروپا رها شده‌اند مورد آزار و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

سازمان‌های خیریه اظهار داشته‌اند در یکی از کمپ‌های دوستی در شهر "سالونیک" یونان سطح خطر تجاوز و تعرض‌ها به حدی بحرانی است که حتی زنان نیز به هنگام شب نمی‌توانند به تنهایی از چادرهای خود خارج شوند.

به گفته کارشناسان، این وضعیت شرم‌آور است و باید اقدامات جدی و فوری برای حفاظت از کودکان آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

به گزارش روزنامه گاردین، تعدادی کمپ دولتی در نزدیکی شهر سالونیک احداث شده است. همچنین در هفته‌های گذشته کمیسیون اروپا ۷۱ میلیون پوند بودجه مازاد برای کمک به ۵۷ هزار پناهنده سرگردان در کمپ‌های رسمی دوستی در سراسر یونان اختصاص داده است.

۱۳۹۵/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...