نسخه چاپی

گاردین: هنوز صدها نفر از جوانان انگلیسی می‌خواهند به داعش بپیوندند

صدها نفر از دختران نوجوان انگلیسی با وجود كشته شدن یك دختر دبیرستانی لندنی در سوریه كه به داعش پیوسته بود هم‌چنان می‌خواهند به این گروه تروریستی بپیوندند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه گاردین با نقل این مطلب نوشته است، بعد از مرگ "خدیجه سلطانه" دختر مدرسه‌ای که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته بود، تعدادی از زنان و دختران انگلیسی اعلام می‌کنند از تصمیم خود برای سفر به سوریه منصرف شده‌اند اما تعداد این افراد چندان قابل توجه نیست.

نزدیک به 850 انگلیسی‌ تاکنون برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند و با وجود سخت شدن ورود به این کشور، از ماه ژانویه حدود 50 شهروند انگلیسی به طور موفقیت آمیزی مرز را رد کرده و وارد این کشور شده‌اند.

ادامه تمایل نوجوانان انگلیسی برای سفر به سوریه، نگرانی‌ها را درباره استراتژی مقابله با تروریسم دولت انگلیس افزایش داده است. دولت از والدین، معلمان و رهبران جوامع مختلف خواسته که به هنگام مشاهده هرگونه مورد مشکوکی آن را اطلاع دهند.

کمیته‌ای در پارلمان انگلیس اعلام کرده جلوگیری از افزایش نابرابری‌ها و عدم اعتماد در جامعه مسلمانان می‌تواند یکی از عوامل جلوگیری از بروز این تمایل باشد. به طور مثال می‌توان میزان بالای بیکاری در میان گروه‌های قومی و رفتارهای تبعیض آمیز و نبود دسترسی به تحصیلات عالی را نام برد.

بنا بر گزارش‌ها خدیجه سلطانه، دانش‌آموز شانزده ساله اهل لندن که سال گذشته به همراه دو دوست خود به سوریه سفر کرده بود طی یکی از حملات هوایی علیه مواضع داعش کشته شده است.

۱۳۹۵/۵/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...