نسخه چاپی

تخصیص یك‌چهارم بودجه كل IT به اینترنت برای همه‌چیز

سرمایه‌گذاران وقتی متوجه بازگشت سرمایه خود در بخش اینترنت برای همه چیز شده‌اند، به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ماشین به ماشین علاقه بیشتری پیدا كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایتنا براساس آخرین نسخه گزارش ودافون در مورد اینترنت برای همه چیز، بیشترین توجهات در دنیای IT به سمت این مقوله جدید یعنی اینترنت برای همه چیز (IoT) جلب شده و این فناوری به مهم‌ترین موضوع حوزه IT تبدیل شده است.

بودجه صرف شده برای فناوری اینترنت برای همه چیز اکنون به رقمی معادل ۲۴ درصد کل بودجه IT رسیده است که با رقم بودجه مصرفی برای تحلیل داده‌ها و رایانش ابری برابری می‌کند.

طبق گزارش مزبور، سه چهارم مسئولین شرکت‌هایی که با آنها مصاحبه شده معتقدند که اینترنت برای همه چیز یک انقلاب در صنعت فناوری اطلاعات است که برای همیشه سبک زندگی افراد را نیز تغییر خواهد داد. آنها همچنین گفته‌اند که در دو سال آینده بیشتر به هوش شبکه خواهند پرداخت. به اعتقاد آنها، سال ۲۰۱۶ سال ورود اینترنت برای همه چیز به رودخانه مواج IT است.

طبق آمارهای مندرج در گزارش ودافون معادل ۸۹ درصد از سرمایه‌گذاران اینترنت برای همه چیز بودجه خود را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند. ۷۶ درصد کسب و کارها هم بر این گمان بوده‌اند که اینترنت برای همه چیز در موفقیت آینده آنها نقش اساسی دارد. ۶۳ درصد هم بازگشت میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خود را شاهد بوده‌اند که این میزان در جولای ۲۰۱۵ معادل ۵۹ درصد بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران وقتی متوجه بازگشت سرمایه خود در بخش اینترنت برای همه چیز شده‌اند، به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ماشین به ماشین علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از سایت شرکت ارتباطات زیرساخت برگرفته شده، ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که این کار را برای حمایت از کسب و کارهای بزرگ می‌کنند و ۴۶ درصد آنها به سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت برای همه چیز علاقه داشتند که به گفته آنها در دو سال آینده پیشرفت زیادی خواهد داشت.

۱۳۹۵/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...