نسخه چاپی

در نامه ای به لاوروف بیان شد:

ابراز نگرانی سازمان همكاری اسلامی از وضعیت سوریه

در شرایطی كه گروه های تروریستی مورد حمایت برخی كشورهای غربی و عربی به اعمال ضدبشری خود علیه مردم سوریه ادامه می دهند، دبیركل سازمان همكاری اسلامی در نامه ای به 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه از وضعیت سوریه و ادامه مناقشه در این كشور ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری روسی 'ایتارتاس'، «ایاد مدنی» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نامه خود به لاوروف خاطرنشان کرده است: سازمان همکاری اسلامی، خواهان تلاش های دیپلماتیک هماهنگ برای یافتن راه حل سیاسی پایدار و مناسب برای حل و فصل بحران سوریه است تا به رنج ها و آلام مردم این کشور پایان داده شود.
این رسانه روسی امروز دوشنبه به نقل از یک بیانیه دفتر مطبوعاتی سازمان همکاری اسلامی نوشت: دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در نامه خود از بدتر شدن اوضاع سوریه ابراز نگرانی کرد.
«ایاد مدنی» به ویژه وضعیت منطقه حلب و ادامه زد و خوردهای خونین در این منطقه را نگران کننده خواند.
وی همچنین بر ضرورت حل و فصل مسائل سوریه از طریق مذاکرات طرف های این مساله بر اساس بیانیه ژنو و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد.
آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.
روسیه برای نابودی این گروه های تروریستی از شهریور ماه سال گذشته، عملیات ضدتروریستی هوایی اجرا می کند که تا کنون بر اثر این اقدامات، ضربات مرگباری بر پیکر گروه های خطرناکی همچون داعش وارد آمده است.

۱۳۹۵/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...