نسخه چاپی

پیام قالیباف به دبیران كل مجامع بین المللی

عکس خبري -پيام قاليباف به دبيران کل مجامع بين المللي

رئیس مجلس طی پیام‌های جداگانه به روسا و دبیران كل مجامع بین‌المللی خواستار اتخـاذ گام موثر برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش نما، محمدباقر قالیباف طی پیام‌های جداگانه به «آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، «گابرئیلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی، «محمد قریشی نیاس» دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، «محمدرضا مجیدی» دبیرکل مجمع مجالس آسیایی و «یوسف العثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، بر مواضع قاطع مجلس شورای اسلامی برای توقف فوری اقدامات اشغالگرانه، تحریک آمیز، غیرقانونی و ناقض صلح و امنیت بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین، تاکید کرد.

وی خطاب به رؤسا و دبیران کل مجامع بین المللی اظهار داشت: بر اساس اصول بنیادین حقوق بشر و اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد، تمهیدات لازم، تعهد عملی و گام‌های ملموس را برای توقف سریع سیاست‌های خصمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی بردارند.

متن کامل پیام رئیس مجلس بدین شرح است:

همانگونه که مستحضرید، رژیم اشغالگر قدس در شرایط پیچیده کنونی که جامعه بین المللی درگیر بحران جهانی کووید ۱۹ و مهار آن است، در ادامه تشدید سیاست‌های توسعه طلبانه و طرح‌های اشغالگرانه خویش و بدون توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و مخالفت‌های سیاسی، پارلمانی و افکار عمومی جهان، درصدد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی فلسطین است.

این نیّات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، نقض صریح و آشکار قوانین بین المللی و مغایر اسناد مصوب سازمان ملل متحد، بویژه قطعنامه ۲۲۳۴ شورای امنیت و تجاوزی جدید علیه ملّت فلسطین و حقوق تاریخی آن است. بی تردید ادامه روند اشغال فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین، عامل اصلی تداوم تنش‌ها و تهدید مزمن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است که پیامدهای جبران ناپذیر و عواقب جدی بر صلح و امنیت منطقه و جهان دارد.

به رغم آن که بسیاری از کشورهای جهان، نهادهای بین المللی و در رأس آن، سازمان ملل متحد و بسیاری از مجامع حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر با اقدامات توسعه طلبانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی مخالف بوده و بارها در اسناد خویش بر غیرقانونی بودن آن تصریح کرده اند، اما شوربختانه رژیم صهیونیستی در دوره‌های مختلف و به شیوه‌های متفاوت، به طور منظّم با اعمال سیاست‌های ضد بشری و غیرقانونی علیه فلسطینیان اقدام کرده و نهادهای بین المللی گام موثّری برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی و غیرمشروع این رژیم بعمل نیاورده اند. به نظر می‌رسد هم اکنون زمان مناسبی در اتخاذ گام مؤثر برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی است.

اینجانب ضمن تاکید بر حقوق مردم مظلوم فلسطین و محکومیت شدید اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنم که اینگونه اقدامات هرگز و ابداً مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و پارلمانی انتظار می‌رود براساس اصول بنیادین حقوق بشر و اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد، تمهیدات لازم، تعهد عملی و گام‌های ملموس را برای توقف سریع سیاست‌های خصمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی بردارند.

مجلس شورای اسلامی قویاً بر اتخاذ مواضع مناسب در قبال روند نادیده گرفتن حقوق تاریخی ملّت مظلوم فلسطین تاکید کرده و خواستار بکارگیری تمامی سازوکارها، چارچوب‌ها و ابزارهای ممکن برای توقف فوری اقدامات اشغالگرانه، تحریک آمیز، غیرقانونی و ناقض صلح و امنیت بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

۱۳۹۹/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...