نسخه چاپی

اعطای وام به 1300 كارخانه نیمه‌ فعال صنعتی

در شرایطی كه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در ركود هستند و به حالت نیمه فعال درآمده‌اند، طرح‌هایی از قبیل احیای واحدهای راكد از طریق تزریق تسهیلات به اجرا درآمد كه معاون وزیر صنعت در این راستا اعلام كرد كه تاكنون در قالب این طرح به ۱۳۰۰ واحد صنعتی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در شرایطی که تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در رکود هستند و به حالت نیمه فعال درآمده‌اند، طرح‌هایی از قبیل احیای واحدهای راکد از طریق تزریق تسهیلات به اجرا درآمد که معاون وزیر صنعت در این راستا اعلام کرد که تاکنون در قالب این طرح به ۱۳۰۰ واحد صنعتی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

محسن صالحی‌نیا در نشست خبری خود که امروز - دوشنبه - در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه در طرح احیای صنایع کوچک و متوسط تا امروز ۱۵ هزار واحد و طرح صنعتی به بانک ها معرفی شده‌اند، گفت: طبق برنامه ریزی که برای اجرای طرح احیای صنایع کوچک و متوسط شده است تا امروز ۱۵ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی اولیه شده‌اند.

وی افزود: تا امروز به ۱۳۰۰ واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است که این تسهیلات معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است و در مجموع با تاکید شخص رئیس جمهور به بانک‌های عامل جهت تسریع فرایند پرداخت تسهیلات، درصدد این هستیم که واحدهای بیشتری را تحت پوشش این اعتبارات قرار دهیم.

صالحی نیا همچنین در خصوص پرداخت کل تسهیلات در حوزه صنعت اعلام کرد: در سه ماهه اول امسال ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این حوزه پرداخت شده که معادل ۳۰ درصد از کل تسهیلات بانکی کشور بوده است.

به گفته وی، ۶۰ درصد از این تسهیلات به حوزه صنعت و ۴۰ درصد آن به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است و البته در تلاش هستیم که سهم صنعت را از تسهیلات به ۳۸ درصد برسانیم و مذاکراتی در این زمینه در حال انجام است.

۱۳۹۵/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...