نسخه چاپی

ادعای تكراری ترامپ درباره برنامه هسته‌ای ایران

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریكا با انتقاد از عملكرد باراك اوباما در مذاكرات هسته‌ای گفت: ایران به دلیل توافق هسته‌ای خواهان تبدیل شدن به یك قدرت جهانی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالات اوهایو بار دیگر به سیاست‌های باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا حمله کرد.

او با ادعای این که ایران بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم است گفت: به دلیل توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی که سال گذشته حاصل شد، به ایران موقعیت قدرت برتر منطقه‌یی داده شده است. این کشور به خاطر توافق هسته‌ای مشتاق است به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

ترامپ که به دلیل اظهارات نامعقول و بحث‌برانگیز خود شهرت دارد، در ادامه سخنرانی‌اش مدعی شد: بدتر از همه این است که اکنون توافق هسته‌ای ایران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار داده است.

نامزد حزب جمهوری‌خواه هم‌چنین گفت: توافق هسته‌ای علاوه بر این، اجازه داده است ایران در 150 میلیارد دلار پول غرق شود که آمریکا آن را آزاد کرده است.

به گزارش ایسنا، این ادعای بی اساسا و خصمانه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید داشته‌اند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشات خود تایید می‌کند که هیچ شواهدی دال بر وجود انحراف در برنامه‌ی هسته‌ای ایران ندارد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...