نسخه چاپی

سرطان پروستات قابل تشخیص و درمان است

دبیر اجرایی نخستین سمینار استانی تازه‎های سرطان پروستات در مازندران با بیان اینكه سرطان پروستات قابل تشخیص و درمان است، گفت: یكی از راه‌های جلوگیری از این بیماری، انجام سالانه معاینه و تست خون در مردان بالای 50 سال است.

به گزارش نما؛ مسعود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به برگزاری نخستین سمینار تازه‌های سرطان پروستات به‎منظور آشنایی با جدیدترین یافته‌ها در شناخت و درمان سرطان پروستات اظهار کرد: این همایش با همکاری انجمن اورولوژی ایران شاخه تبرستان و با شرکت متخصصانی از مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و سایر استان‌های همجوار با هدف ارائه تازه‎های درمان سرطان پروستات، آشنایی پزشکان و ارتقای سطح دانش بومی به میزبانی مازندران برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه سرطان پروستات، دومین بیماری شایع پس از سرطان پوست در مردان است، افزود: این بیماری قابل کشف و درمان است، تعداد زیادی از مردان نیز با این بیماری درگیر می‎شوند و از این نظر دارای اهمیت است.

دبیر اجرایی نخستین سمینار استانی تازه‎های سرطان پروستات گفت: اساتید و متخصصانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران به‌طور خاص در رشته اورولوژی، به همایش یادشده دعوت شده‌اند و برنامه توسط دانشگاه‎های مختلف به‎صورت پنل برگزار می‎شود.

قربانی با بیان اینکه احتمال ابتلا به سرطان پروستات با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند، افزود: افزایش سن و وراثت مهم‌ترین عوامل ایجاد این بیماری بوده و راه جلوگیری از آن به دلیل پیشرفت‌های خوبی که به‎دست آورده‎ایم، به شکل کشف زودهنگام است که نتایج بسیار خوبی داشته و بیماری در ابتدا تشخیص داده و درمان می‌شود.

وی با این توضیح که بزرگ شدن پروستات با افزایش سن اتفاق می‌افتد و سرطانی‎شدن با بزرگ شدن پروستات متفاوت است، تصریح کرد: سرطان پروستات علائم خاصی دارد که با انجام معاینه و آزمایش خون، تشخیص قاطع داده می‌شود، لذا به مردان بالای 50 سال توصیه می‎شود که سالانه آزمایش خون و معاینات مربوط به تشخیص سرطان پروستات را انجام دهند.

دبیر اجرایی نخستین سمینار استانی تازه‎های سرطان پروستات در مازندران در پایان گفت: پنج‌شنبه هفته جاری از 8:30 دقیقه تا ساعت 13 همان‎روز سمینار یادشده در هتل سالاردره ساری برگزار می‎شود.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...