نسخه چاپی

مظنون به قتل امام جماعت مسجد نیویورك «از مسلمانان متنفر بوده است»

خانواده فردی كه به ظن قتل امام جماعت یكی از مساجد نیویورك بازداشت شده، می‌گویند او نسبت به مسلمانان احساس تنفر داشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خانواده مردی که این هفته امام جماعت منطقه «کوئینز» نیویورک و همراهش را به ضرب گلوله کشت، می‌گویند او از مسلمان‌ها متنفر بوده است.

عصر شنبه «ملما اوکانجی» امام جماعت مسجد «الفرقان» نیویورک در حالی که به همراه دستیارش به نام «ثارالدین» از مسجد بازمی‌گشت، از پشت سر هدف گلوله مستقیم قرار گرفته و کشته شد. ثارالدین هم پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

یک روز بعد «اسکار مورل» 35 ساله بازداشت و به قتل عمد اوکانجی و ثارالدین متهم شد.

هرچند پلیس هنوز انگیزه این فرد را اعلام نکرده، اما برادر او می‌گوید مورل از مسلمانان متنفر بوده است. وی با این حال مدعی است که این نفرت «موقت» بوده و «او اکنون قطعا دیگر از مسلمان‌ها متنفر نیست.»

به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، «آلوین مورل» روز دوشنبه گفت: «بعد از یازده سپتامبر بود که این مسئله را احساس کردیم. همه ما همین احساس عصبانیت و تنفر را داشتیم.»

منابع آگاه به این روزنامه گفته‌اند که اسکار مورل پذیرفته که در روز حادثه، در محل تیراندازی بوده و فردی است که دوربین‌ها تصویر او را در تعقیب دو مقتول ضبط کرده‌اند. وی با این حال ادعا کرده که کسی را هدف قرار نداده است.

با این حال مقامات پلیس این ادعا را رد کرده‌اند. «رابرت بویس» بازپرس ارشد پلیس نیویورک می‌گوید: «به واسطه شواهد و مدارکی که وجود دارد، ما معتقدیم... که این شخص همان فرد است.»

یکی از این شواهد، اسلحه‌ای است که در خانه مورل کشف شده و دقیقا مشابه اسلحه‌ای است که پلیس می‌گوید در تیراندازی از آن استفاده شده است.

به نوشته نیویورک دیلی نیوز، مسلمانان محلی، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را مقصر این حادثه می‌دانند و تأکید دارند که اظهارات او علیه مسلمانان، موجب اسلام‌هراسی شده است.

یکی از ساکنان محل به نام «خیرالاسلام» 33 ساله، می‌گوید: «آمریکا اینگونه نبود. ما دونالد ترامپ و داستان او را در خلق اسلام‌هراسی موثر می‌دانیم».

۱۳۹۵/۵/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...