نسخه چاپی

جو بایدن: ترامپ عاشق استالین و صدام است

معاون رئیس جمهور آمریكا در تجمع انتخاباتی حامیان هیلاری كلینتون، ایده‌های دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی را خطرناك و غیرآمریكایی خواند و گفت: ترامپ عاشق دیكتاتورهایی مثل صدام و استالین است.

به گزارش نما؛ خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی یو اس ای تودی، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در زادگاهش در پنسیلوانیای آمریکا و در اولین حضور خود در کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها مطرح کرد.



بایدن در این تجمع با اشاره به سال‌ها تجربه‌اش در کار با روسای جمهور، نمایندگان کنگره و وزرای دفاع و امور خارجه متعلق به هر دو حزب اصلی آمریکا، اظهار کرد: در تاریخ ایالات متحده آمریکا هیچ کاندیدای ریاست جمهوری مربوط به احزاب اصلی وجود نداشته که کمتر از ترامپ برای مدیریت امنیت ملی آمادگی و دانش داشته باشد.



بایدن در این سخنان خود به ستایش ترامپ از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همچنین صدام دیکتاتور سابق عراق پرداخت و گفت: ترامپ حتی به تحسین صدام که یکی از خشونت‌طلب‌ترین دیکتاتورهای قرن 21 بود پرداخته او عاشق استالین است.



بایدن در ادامه تاکید کرد: ترامپ برای این که کدهای سلاح های هسته ای آمریکا را در اختیار داشته باشد قابل اعتماد نیست. ترامپ شایسته آن نیست که کدهای هسته ای را بداند. نمی توانیم به او اعتماد کنیم.



بایدن در ادامه این سخنرانی به مورد پسرش "بو بایدن" به عنوان یکی از ارتشی های آمریکایی که در زمان جنگ عراق در این کشور خدمت کرده اشاره کرد. بایدن گفت: افتخار می کنم به این که پسرم یک سال در عراق خدمت کرده است اما باید بگویم اگر در آن زمان ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود و قرار بود تصمیمات بر اساس قضاوت‌های ترامپ گرفته شوند من خودم را جلوی پسرم می انداختم تا مانع رفتن او به عراق شوم.



وی در ادامه اظهارنظرهای ترامپ در مورد این که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بنیانگذار داعش بوده را "خطرناک" و "ظالمانه" خواند و گفت: اگر پسر من هنوز در عراق بود به او می گفتم و الان هم به همه کسانی که در حال حاضر در عراق هستند می گویم که با این سخنان تهدید علیه جانشان افزایش یافته است.

۱۳۹۵/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...