نسخه چاپی

ارمنستان كانال دسترسی تجار ایرانی به بازارهای جهانی

به گزارش نما - ایرنا به نقل از سفیر ارمنستان در کشورمان نوشت: ایروان راه دسترسی تجار و بازرگانان ایرانی به بازارهای جهانی را هموارتر خواهد کرد.

آرتاشس تومانیان عصر چهارشنبه در نشست تخصصی با فعالان بخش اقتصادی، تجار و بازرگانان استان قزوین، افزود: ارمنستان دروازه ای مطمئن برای ورود به بازارهای تجاری کشورهای گرجستان، روسیه و اروپایی شرقی است و تجار ایرانی باید از این فرصت برای رونق و ارتقای تجارت خود نهایت بهره را ببرند.

وی اضافه کرد: عضویت ارمنستان در کشورهای اتحادیه (اورآسیا) موجب شده مرزهای مالیاتی و گمرکی در این کشورها برداشته و ایران می تواند از این فرصت برای صادرات کالاهای خود به بازارهای دیگر کشورها استفاده کند.

آرتاشس تومانیان ادامه داد: دولت ارمنستان امتیازها و مجوزهای خاصی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته و ما آمادگی کامل برای برقراری این نوع ارتباط ها با ایران را داریم.

به گفته وی، در حال حاضر ارمنستان دارای سه میلیون جمعیت بوده و بیش از 7 میلیون ارمنی نیز خارج از کشور زندگی می کنند که مراودات تجاری و اقتصادی با بسیاری از کشورهای دنیا را دارند.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران خبر داد و گفت: مهرماه امسال این نمایشگاه با حضور 100 بنگاه صنعتی و اقتصادی، توانمندی های خود را در شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران معرفی کنند.

سفیر ارمنستان در ایران همچنین با اشاره به پیشرفت های کشورش در بخش صنایع فناوری اطلاعات، افزود: هم اکنون 10 درصد اینترنت ایران از طریق ارمنستان تامین می شود و شرکت های ارمنی طرف همکاری با ایران به دنبال افزایش بازار خود در جمهوری اسلامی هستند.

وی از ایرانیان برای سرمایه گذاری در این کشور دعوت کرد و یادآور شد: در عین حال سرمایه داران علاقه مند کشور ما تمایل زیادی به سرمایه گذاری در ایران هستند.

تومانیان ادامه داد: در این زمینه سفارت ارمنستان به دنبال آن است طی همکاری با اتاق بازرگانی قزوین بسته‌های سرمایه گذاری در ایران را تهیه و در اختیار سرمایه گذاران ارمنی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه فرصت و زمینه های سرمایه گذاری ایران در کشور ارمنستان نیز فراهم شده، اضافه کرد: با اطلاع رسانی، راهنمایی و رایزنی های لازم باید زمینه گسترش همکاری های میان تجار، بازرگانان و تولید کنندگان دو کشور را فراهم کرد.

سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه مردم این کشور استقبال خوبی از محصولات تولیدی کشور ایران به عمل آورده اند، گفت: همین موضوع زمینه را برای حضور فعال تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور فراهم می کند.

کشور ارمنستان 48 کیلومتر مرز مشترک با ایران داشته و از دیرباز نیز با جمهوری اسلامی مراودات فرهنگی، تجاری و اجتماعی برقرار کرده است. این کشور دارای سه میلیون و 232 هزار جمعیت است.

۱۳۹۵/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...