نسخه چاپی

چرا پایگاه هوایی همدان جایگزین پایگاه لاذقیه در سوریه شد؟

یك سایت روسی، علت اصلی انتقال پروازهای ضد تروریستی جنگنده‌های روسی از پایگاه حمیمیم لاذقیه به پایگاه شهید نوژه همدان را فاش كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، روزنامه الکترونیکی "فیز گیلیاد" نوشت: علت اصلی استفاده بمب‌افکن‌های روسی از پایگاه نوژه در همدان، تلاش مسکو برای مخفی کردن زمان حملات هوایی به تروریست‌ها از چشم جاسوسانِ حاضر در اطراف پایگاه حمیمیم لاذقیه است.

این سایت که از منابع نزدیک به مقامات حاکم بر روسیه به شمار می آید، نوشت: استفاده از پایگاه هوایی همدان برای حمله به تروریست ها، چیز تازه ای نیست و در سال گذشته هم جنگنده های روسی در راه رسیدن به سوریه، برای سوخت گیری در این پایگاه فرود می آمدند.

به نوشته این سایت روسی، دلیل دیگر استفاده از پایگاه همدان، مصرف سوخت کمتر و امکان بارگیری بیشتر بمب و موشک برای هواپیماهاست و پرواز جنگنده های روسی از همدان، کارایی آنها در حمله به تروریست ها را تا 60 درصد افزایش می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: مشکلات مربوط به حفاظت اطلاعات و لزوم پنهانکاری در حملات هوایی به تروریست ها ایجاب می کند که زمان دقیق آغاز حمله و رسیدن جنگنده ها به مناطق استقرار تروریست ها، نامشخص باشد تا آنان نتوانند در پناهگاه‌های زیرزمینی خود مخفی شوند و جان خود را نجات دهند.

سایت روسی نوشت: نمی خواهیم انگشت اتهام را به سوی کسی دراز کنیم؛ و تنها علت لو رفتن زمان حملات را گزارش های جاسوسان می دانیم که در اطراف پایگاه هوایی لاذقیه برای رساندن اطلاعات به تروریست ها تلاش می کنند؛ چون تروریست ها ماهواره اختصاصی ندارند تا پروازهای ما را به آنان اطلاع دهد!

به نوشته "فیز گیلیاد"، عوارض طبیعی موجود در اطراف تهران و همدان، مانند کوه های بلند، از دیگر عواملی است که استقرار درایران و آغاز عملیات از این کشور را در مقایسه با عراق و ترکیه، بسیار سرّی‌تر و امن‌تر کرده است.

این در حالی است که پایگاه هوایی حمیمیم لاذقیه نیز در حال حاضر از نظر فنی، امکان پذیرش هواپیماهای غول پیکر و دورپرواز را ندارد و مقامات نظامی روسیه و سوریه اکنون سرگرم ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه ظرفیت عملیاتی این پایگاه هستند.

۱۳۹۵/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...