نسخه چاپی

این اراضی نابود شد

شورای عالی معماری در مورد اراضی عباس آباد فقط شعار می‌دهد

رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به این كه صحبت های شورای عالی معماری در مورد اراضی عباس آباد تنها در حد شعار است، عنوان كرد: این اراضی نابود شده است و امكان بهره برداری همزمان تمام پروژه ها در آن وجود ندارد.

به گزارش نما محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به برخی از ساخت و سازهای خارج از طرح جامع تپه های عباس آباد عنوان کرد: تمامی این ساخت و سازها رای کمیسیون ماده 5 را دارند اما همواره در قانونی یا غیر قانونی بودن این مصوبات بحث هایی وجود داشته است که هیچگاه به جمع بندی نرسیده است.

وی با اشاره به این که بسیاری از ساخت و سازها در تپه های عباس آباد در حالی به تصویب رسید که هنوز ابلاغی در مورد ضوابط ساخت و ساز در این محدوده صورت نگرفته بود، گفت: البته برخی از مصوبه ها در تپه های عباس آباد چون به مرحله ساخت و ساز نرسیده بود لغو شد همانند زمینی که متعلق به شرکت نفت است و قرار بود در آن ساختمانی 17 طبقه ساخته شود اما با وجود لغو آن همچنان درگیری بر سر آن وجود دارد زیرا جز دیون وزارت نفت است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به متوقف نشدن ساخت و سازهایی که توانسته بودند پروانه ساخت و رای کمیسیون ماده 5 را در تپه های عباس آباد دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از دید بنده اراضی عباس آباد نابود شده است. اگر پروژه های که در این اراضی است زمانی همه با هم به بهره برداری برسد بار ترافیکی و مشکلاتی که برای منطقه ایجاد می کند آنچنان عجیب و غریب است که می توان گفت امکان بهره برداری همزمان این ساختمان ها وجود ندارد زیرا تمام دسترسی اتوبان حقانی به طور کل از دست می رود.

تندگویان ادامه داد: بزرگترین تالار شهر، بزرگترین مرکز تاتر شهر، بزرگترین موزه شهر، بزرگترین کتابخانه شهر را در این اراضی احداث کرده ند. این در حالی است که در کنار این بزرگترین ها هتل نیز وجود دارد.

وی با اشاره به این که مهدی چمران به عنوان رییس شورای شهر بیش از هر شخصی پیگیر لغو این ساخت و سازها در تپه های عباس آباد بود، اظهار کرد: اما اکنون کار از کار گذشته است و ساختمان ها در طبقات مختلف ساخته شده لذا نمی توان برای آن راه حلی در نظر گرفت.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که برای ساختمان های ساخته شده که حکم کمیسیون ماده 5 را دارند تنها جایگاهی که می تواند این احکام را لغو کند همان شورای عالی معماری و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: در این مرحله دیگر کاری از دست شورای شهر تهران بر نمی آید.

وی افزود: در صورتی که رییس شورای عالی معماری و شهرسازی مدعی است که تخلفاتی در اراضی عباس آباد در حال وقوع است، به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به این که ساختمان هایی همانند ساختمان راه آهن، استانداری و حتی ساختمان وزارت راه شهرسازی که در اراضی عباس آباد وجود دارد حال به هر عنوانی که اجرا شده است خود نیز دارای مشکل است.

تندگویان با اشاره به این که این ساخت و سازهای مسئله ساز به راحتی با ورود به شورای عالی معماری قابل لغو است، گفت: در این صورت با ابلاغ این مصوبه های لغو شده به شهرداری می تواند در کنار آن به راحتی مقابل اتمام ساختمان های در حال احداث را بگیرد یا ساختمان های ساخته شده را تخریب کند یا به مالکان زمین معوض داده شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به این که صحبت های شورای عالی معماری در مورد اراضی عباس آباد تنها در حد شعار است، اظهار کرد: تا کنون حتی یکی از این مصوبه ها توسط شورای عالی لغو نشده است تا پس از آن پای کار در کنار شهرداری برای تخریب این ساختمان ها بایستد.

۱۳۹۵/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...