نسخه چاپی

توطئه تروریستی در بالی اندونزی خنثی شد

پلیس اندونزی روز دوشنبه اعلام كرد حمله یك گروه تروریستی در جزیره بالی را خنثی كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: پلیس ویژه ضد تروریستی اندونزی (دنسوس 88)، 'دویاتموکو' یک مرد 38 ساله را در 'لامپونگ' در نوک جنوبی جزیره سوماترا دستگیر و حمله تروریستی در بالی خنثی شد.
پلیس می گوید این مرد بخشی از یک شبکه افراطی وابسته به 'باهاروم نعیم' تروریستی از جنوب شرق آسیا است که در سوریه حضور دارد و با استفاده از پیام های رمزگذاری شده هواداران خود را برای انجام حملات تروریستی در اندونزی ترغیب می کند.

باهاروم نعیم یکی از سران اندونزیایی گروه تروریستی داعش در سوریه است و پلیس می گوید وی نقش اصلی را در ایجاد انگیزه گروه های افراطی در اندونزی برای راه اندازی حملات در این کشور ایفا می کند.

پلیس اندونزی معتقد است بزرگترین تهدید اکنون از دو منبع اصلی 'اندونزیایی های تروریست در سوریه و تشویق گروه های محلی برای راه اندازی حملات تروریستی' و 'ندونزیایی هایی افراطی که از جنگ در عراق و سوریه بازگشته اند' نشات می گیرد.

به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا، پلیس اندونزی اعلام کرد فردی که در ارتباط با عملیات تروریستی بالی بازداشت شده مسئول شبکه ای است که حمله ماه جولای یک افراط گرا را به ایستگاه پلیس یک شهر اندونزی برنامه ریزی کرد و در آن یک افسر پلیس زخمی شد.

'نور رحمان' 30 ساله تروریستی که به تنهایی به این ایستگاه پلیس با موتورسیکلت حمله کرد، کشته شد.

سرتیپ 'آگوس ریانتو' سخنگوی پلیس اندونزی، گفت که مرد دستگیر شده در حملات انفرادی تروریست ها درگیر بود.

وی گفت که این تروریست قصد داشت یک حمله تروریستی در بالی به صورت انفرادی انجام دهد.

مرگبارترین حمله تروریستی در اندونزی 6 مهرماه سال 1381 توسط یک گروه وابسته به القاعده انجام و با انفجارهایی در جزیره بالی که جزیره ای گردشگرپذیر است 202 نفر کشته شدند که 88 تن از آنها استرالیایی بودند.

صدها تن از اندونزیایی ها در عراق و سوریه به حملات تروریستی داعش کمک کرده و دوره های آموزش نظامی را گذرانده اند. مقام های اندونزی از بازگشت این افراط گراهای آموزش دیده به کشور هراس دارند.

اطلاعات پلیس اندونزی نشان می دهد هر عملیات تروریستی انفرادی حامیان داعش در این کشور با حدود 500 دلار انجام می شود.

۱۳۹۵/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...