نسخه چاپی

دلجویی مركل از آنكارا

به گزارش نما - ایسنا نوشت: صدراعظم آلمان در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک میان ترکیه و کشورش گفت، ارتباط ویژه‌ای میان آنکارا و برلین وجود دارد که باید ادامه پیدا کند.

به نوشته روزنامه حریت، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان مصاحبه‌ای کوتاه گفت:‌ ارتباط ویژه‌ای میان ترکیه و آلمان وجود دارد و باید به همین ترتیب باقی بماند. ترکیه یک شریک بسیار مهم برای ما و همینطور عضوی مهم برای ناتو است. ترکیه در حل بحران سوریه نیز بسیار مهم است.

صدراعظم آلمان با اشاره به بحران در سوریه نیز گفت: من به شدت درباره بحران در سوریه می‌اندیشم. ترکیه سه میلیون آواره سوری را در خود پناه داده است. این یک دستاورد بسیار مهم است. این کشور بیشترین همکاری را در این زمینه از خود نشان داده است و می‌تواند در حل بحران سوریه "بسیار کارگشا" باشد.

ترکیه و اتحادیه اروپا اواسط مارس سال جاری میلادی توافق عودت آوارگان به کشورهای مبدا را امضا کردند تا به این ترتیب تعداد آوارگان در اروپا کاهش پیدا کند در عوض ترکیه نیز خواستار ویزای آزاد برای شهروندانش در اروپا و تسریع عضویتش در اتحادیه اروپا شده است.

مرکل در ادامه صحبت هایش گفت: آنچه که روابط ترکیه و آلمان را چنین ویژه کرده حضور سه میلیون شهروند با اصالت ترکیه‌ای در آلمان است.

وزیر کشور آلمان نیز ترکیه را به خاطر همکاری فوق العاده و "چشمگیرش" در مقابله با "تروریسم" ستود.

توماس دو میزیر، وزیر کشور آلمان این اظهارات را پس از افشای اسنادی در متهم کردن ترکیه به عنوان "کشوری که مامن ترویست‌های داعش است"،‌ مطرح کرد؛ اظهاراتی که باعث تنش میان روابط دیپلماتیک دو کشور شده بود.

وی در یک نشست خبری مربوط به امنیت کشور گفت:‌ می‌توانم بگویم که روابط میان دو کشور در زمینه امنیت،‌ همکاری میان پلیس و همتای خود در ترکیه بسیار خوب است.

۱۳۹۵/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...