نسخه چاپی

لباس‌های دست دوم باید معدوم شوند

استاندار كردستان با اشاره به وجود معضلاتی مانند قاچاق كالا در استان، گفت: مالیات بر ارزش افزوده باید توسط خریداران پرداخت شود.

به گزارش نما به نقل از فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شنبه شب در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کردستان اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا در برخی موارد نیاز به آموزش داریم و باید روی این مسأله اساسی کار شود.

وی با اشاره به اینکه تعریف خاصی برای میزان کالاهای حمل شده توسط مسافران وجود ندارد، افزود: تنها راه حل برای جلوگیری از قاچاق کالا در کردستان توسط مسافران آموزش دادن به ماموران ایست بازرسی است که بتوانند سرنشینانی که دارای کالای قاچاق هستند را شناسایی کنند.

وی همچنین در خصوص وجود لباس‌های دست دوم تاناکورا بیان کرد: لباس‌های دست دوم باید معدوم شوند و مغازه‌داران و فروشندگانی که لباس نو می‌فروشند تا اطلاع ثانوی می‌توانند کالای خود را به فروش برسانند.

استاندار کردستان همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده باید توسط خریداران پرداخت شود و فروشندگان باید به مشتریان خود فاکتور پرداخت کنند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع سرقت گندم عنوان کرد: باید کامیون‌های حمل گندم دارای بارنامه و کد رهگیری باشند تا به مقصد برسانند و به جای دیگری تحویل ندهند.

وی افزود: برای ارائه راهکارهای لازم در این زمینه لازم است جلسه‌ای با همکاری دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز، نمایندگان اطلاعات، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و پایانه تشکیل شود.

وی همچنین ساخت و ساز در مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه را مستلزم رعایت مجوز ساماندهی مرز و پایانه دانست و گفت: تا یک هفته آینده تمامی امکانات لازم در مرز استقرار پیدا خواهد کرد و مرز سیرانبند فعال خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل استاندارد استان کردستان نیز خواستار پخش گزارش تهیه شده در خصوص کالاهای استاندارد شد و گفت: لازم است صدا و سیما در این زمینه اداره استاندارد را همراهی کند.

منصور لهونیان گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا در استان نیز در مرز سیرانبند بانه نیروهای تمام وقت مستقر کرده‌ایم تا استاندارد بودن کالاهای وارداتی را بررسی کنند و تمامی خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان نیز با اشاره به اقداماتی که در مرز باشماق مریوان انجام شده بیان کرد: دامپزشکی به صورت موقت ضدعفونی را در مرز باشماق فعال کرد و با یک شرکت دامپزشکی قرارداد لازم را بسته است.

مجتبی ورمقانی اظهار کرد: این شرکت خودروهایی را که در مرز باشماق تردد دارند ضدعفونی کرده و هیچ وجهی بابت این موضوع از کسی اخذ نخواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز با اشاره به خرید گندم در استان افزود: 94 مرکز خرید گندم در استان فعال است که 94 نفر از همکاران در این مراکز به صورت دو شیفت فعالیت دارند.

کریم ذوالفقاری اضافه کرد: در این راستا حتی ک کیلو گندم قاچاق خریداری نشده و نهایت دقت در خرید گندم انجام شده است در حالیکه در سایر استان‌ها این اقدام اتفاق افتاده است.

۱۳۹۵/۵/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...