نسخه چاپی

یك جامعه شناس:كنسرت،فضایی است برای تخلیه انرژی های منفی جامعه

به گزارش نما - دکتر امان الله قرائی مقدم،جامعه شناس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:در حوزه سیاسی، شادی مردم جامعه نشانه ارتباط خوب مردم با حکومت است. نشانه‌ای که می‌گوید حکومتداران در تنظیم روابط خود با مردم موفق بوده‌اند و توانسته‌اند جامعه‌ای آرام و رو به توسعه را هدایت کنند.

در حوزه اجتماعي، شادي و نشاط يكي از اصلي‌ترين فاكتورهاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي است. بحران‌هايي مثل طلاق، اعتياد، افسردگي و... در جوامعي كه شادي ندارد، مردمش اميد به زندگي پاييني دارند و محدوديت و فشار روبه افزايش است، بيشتر است.

جامعه‌اي كه جايي براي تخليه انرژي ندارد، در معرض آسيب‌ها و بحران‌هاي فراوان است و سالن كنسرت يكي از بهترين مكان‌هاي فرهنگي براي تخليه انرژي است. در كنار تمام اين تاثيرات، وقتي مردم شاد باشند به زندگي بيشتر فكر مي‌كنند، فعال‌تر مي‌شوند و در جهت توسعه جامعه قدم برمي‌دارند.

وقتي ما جامعه را از اتفاقي هنري كه تمام قواعد، ضوابط و چارچوب‌هاي قانوني، فرهنگي و شرعي ما را رعايت مي‌كند دور مي‌كنيم، چنين محدوديتي، به مرور تاثير معكوس مي‌گذارد و باعث مي‌شود همه آنچه امروز بهانه‌اش را مي‌گيريم و بابت آن كنسرت را مجاز نمي‌دانيم، در آينده نزديك به شكل بحران در متن جامعه رخ دهد.

۱۳۹۵/۵/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...