نسخه چاپی

آبزرور: عربستان بزرگترین واردكننده سلاح‌های انگلیس است

روزنامه انگلیسی آبزرور فاش كرد كه عربستان سعودی در حملات خود از سلاح‌های ساخت انگلیس استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، روزنامه انگلیسی آبزرور امروز یکشنبه در مقاله‌ای به قلم جیمی دوارد با عنوان "انگلیس از تلاش خاورمیانه برای خرید سلاح سود می برد"، نوشت: نمایشگاه هوایی بین المللی فارنبرو از استقبال گسترده ای برخوردار است. امسال در این نمایش هوایی که نهاد دولتی ویژه بازاریابی صادرات سلاح آن را برگزار می کند، حدود یکصد هزار نفر که در بخش صنایع دفاعی کار می کنند و حدود 80 هیئت نظامی از جهان حضور داشتند.



وی افزود: یکی از اسپانسرهای این نمایشگاه، شرکت تسلیحاتی رایثون است که می گوید اولین تولید کننده موشک در جهان است.



این نویسنده نوشت: شرکت رایثون در انگلیس و اسکاتلند بمب های هوشمندی می سازد که رایثون می گوید قابلیت های خود در همه درگیری های بزرگ را ثابت کرده است.



جیمی دوارد افزود: یکی از استفاده کنندگان مشتاق این بمب‌ها، عربستان است. این کشور بزرگترین وارد کننده سلاح های انگلیس است و لندن از سال 2015 میلادی با درخواست های عربستان برای خرید سلاح به ارزش 3.5 میلیارد پوند موافقت کرد.



این نویسنده تصریح کرد: هدف عربستان از خریداری انبوه سلاح حمله اش علی حوثی ها در یمن بود. در آغاز سال جاری میلادی، بازرسان سازمان دیده بان حقوق بشر محل دو انفجار بزرگ ناشی از حملات جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن را بررسی کردند. در این دو انفجار شمار زیادی از غیرنظامیان قربانی شدند. بازرسان دلایلی را یافتند که نشان می دهد سلاح های بکار رفته ساخت انگلیس بوده است.



دوارد نوشت: کشورهای دیگر که پرونده مشکوی در زمینه حقوق بشر دارند، از مشتریان اصلی سلاح های انگلیس هستند؛ به گونه‌ای که انگلیس 450 یملیون پوند سلاح به ترکیه فروخته است. لندن همچنین 116 میلیون پوند سلاح به مصر فروخته است.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...