نسخه چاپی

تروریست‌های ادلب سوریه متحد شدند

عناصر تروریستی كه در استان ادلب سوریه حضور دارند اعلام كردند كه با هم به توافق رسیده‌اند و قرار است در قالب یك «ارتش واحد» ادغام شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، گروههای تروریستی وابسته به ارتش آزاد سوریه حاضر در استان «ادلب» واقع در شمال این کشور نشستی برای وحدت برگزار کردند.



وبگاه خبری «سمارت» وابسته به معارضان امروز یکشنبه گزارش داد که این گروهها بر سر کلیات ادغام و اتحاد با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.



«فارِس بیوش» سرکرده گروه تروریستی «الفرقه الشمالیه» نیز اعلام کرد که با سرکرده‌های «الفرقه 13» و «لواء صقور الجبل» بر سر ادغام در یک ارتش توافق کرده‌اند.



وی همچنین ادعا کرد که همه مسائل در روند صحیح و مسیر درست خود پیش می‌رود.



این خبر همزمان با انتشار اخباری از ایجاد اختلاف در ائتلاف جیش الفتح در جنوب حلب منتشر می‌شود؛ جنوب حلبی که به باتلاقی برای 22 گروهک تروریستی تبدیل شده و طی یک ماه گذشته حدود 1000 نفر از آنان تلفات گرفته است.



جنگنده‌های روسیه و سوریه هفته گذشته حملات بسیار گسترده‌ای به مواضع و انبارهای مهمات تروریستها در این استان انجام دادند. منابع وابسته به معارضان نیز اعلام کردند که این جنگنده‌ها، شهرک «تفتناز، روستاهای معراته، عرب سعید و مناطق سرمین، کفریحمول، کفرنبل، النیرب، أبو الضهور، طعوم، تل مردیخ، حزانو، عرب سعید، تل السلطان، أریحا، خان شیخون، معراته، کفرتخاریم، رام حمدان، کفرروحین، معارة النعسان و سراقب» را هدف قرار دادند.



در همین راستا، گروههای تروریستی حاضر در حلب و ریف شمالی این استان چندی پیش یک گروه متحد را تشکیل دادند و اعلام کردند که این گروه علاوه بر ارتش سوریه با داعش خواهد جنگید.



تروریستها اعلام کرده بودند که گروه‌های «لواء الحمزة ، لواء ذی قار ، لواء رعد الشمال ، لواء مارع الصمود و گردان مأموریت‌های ویژه» گردان حمزه را تشکیل دادند.



در استان لاذقیه نیز، عناصر تروریستی «احرار الشام، فیلق الشام، انصار الشام، شام الاسلام، جیش الاسلام، جیش النصر، جیش العزه، جیش المجاهدین، الفرقه الشمالیه و الفرقه الاولی الساحلیه» با انتشار بیانیه‌ای اتحاد خود را اعلام کرده بودند.



استان ادلب سال گذشته در حمله وسیع عناصر جیش الفتح (اتحاد جبهة النصره و پنج گروهک دیگر) اشغال شد و اکنون تحت اشغال همین ائتلاف تروریستی است.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...