نسخه چاپی

وزیر كشور:دولت به امور كشور به عنوان یك منظومه نگاه می كند

وزیر كشور با تاكید بر این كه دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی موفق بوده است، گفت: دولت به همه امور كشور به عنوان یك منظومه نگاه می كند و به آن توجه دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در نشست همیاران توسعه روستایی افزود: این کار باید به یک جریان و سنت تبدیل شود و همه دانشگاه ها جلو بیایند و دستگاه های اجرایی نیز از این ظرفیت استفاده کنند.
وی ضمن تشکر از همیاران توسعه روستایی که از ابتدای فصل تابستان کار مطالعاتی را در حوزه روستاها آغاز کرده اند، اظهارداشت: یکی از توقعات از همیاران توسعه روستایی این بود که با فضای جغرافیایی و محیط روستا آشنا شوند که گزارش های دریافتی و جمع بندی های صورت گرفته حاکی از آن است که این کار انجام شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در طرح همیاران توسعه روستایی بنا بود همیاران شناخت و درک خود را جمع آوری کنند که این کار نیز صورت گرفته است.
رحمانی فضلی افزود: در این طرح نگاه جغرافیایی باید دنبال شود و همیاران باید با یک نگاه دیگر وارد روستا شوند و رابطه انسان و محیط را در نظر بگیرند و مدلی برای نگاه علمی داشته باشند و در مطالعات طبقه بندی علمی و روش ها را در نظر بگیرند و متناسب با آن گام بردارند.

وی ادامه داد: ما می خواهیم سطح زندگی روستا را افزایش دهیم و روستا و روستاییان را توانمند کنیم و این موضوع باید مدنظر همیاران توسعه روستایی باشد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: همیاران توسعه روستایی باید در روند کار به دنبال ابتکار، خلاقیت، نبوغ و نوآوری باشند و تغییر را دنبال کنند. همچنین ارتباط شکل گرفته با روستاییان توسط همیاران نباید قطع شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: وزارت کشور از ارایه طرح های توسعه ای، سودآور و اقتصادی در حوزه روستاها حمایت می کند و همیاران توسعه روستایی اگر طرحی در این زمینه دارند ارایه دهند تا بررسی شود.
وی خطاب به همیاران توسعه روستایی گفت: در گزارش نهایی خود مشکلات و مسایل روستا و پیشنهادهای خود را ارایه دهید.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید یک ارزیابی دقیق از عملکرد همیاران توسعه روستایی صورت بگیرد و نفرات اول تا پنجم نیز شناسایی شوند تا از آنان تقدیر صورت بگیرد.
وی ادامه داد: همیاران توسعه روستایی باید یک شناسنامه روستایی در حوزه جغرافیایی از روستاها تهیه کنند.

براساس تفاهم نامه بین وزارت کشور و دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان مقطع دکترای رشته برنامه ریزی روستایی از ابتدای فصل تابستان با حضور در مناطق روستایی ضمن شناخت مسایل و مشکلات به ارایه راهکار در زمینه توسعه و برنامه ریزی روستایی با رویکرد اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی می پردازند و این حضور تا پایان تابستان ادامه دارد.

دولت به همه امور کشور به عنوان یک منظومه نگاه می کند

عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه این مطلب را پس از پایان نشست همیاران توسعه روستایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مسایل داخلی به نسبت مسایل خارجی ابعاد، حجم و تاثیرگذاری آن بسیار زیاد است. اگر دولت در حوزه سیاسی داخلی اقدامی انجام نداده بود ما امروز در سیاست داخلی از جمله حوزه امنیت و سایر مسایل موفق نبودیم.
رحمانی فضلی افزود: این که در امنیت و سیاست داخلی موفق هستیم و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی سیاست ها پیش می رود همه نشان دهنده تلاش دولت در این زمینه است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم همه امور را به عنوان یک منظومه نگاه می کند و هر کدام از ابعاد موضوع در برخی مقاطع اهمیت پیدا می کند که لازم است تمرکز بیشتری روی آن داشته باشد مثلا وقتی ما انتخابات را پیش رو داریم همه بر روی انتخابات متمرکز می شوند یا وقتی مساله امنیتی پیش آید همه روی آن مساله متمرکز می شوند.
وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیز که در حوزه داخلی بحث اقتصاد مقاومتی است همه ما روی این موضوع متمرکز شده ایم و این تحلیلی که می گویند دولت در حوزه سیاست داخلی اقدامی انجام نداده است درست نیست یعنی سطحی است.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...