نسخه چاپی

ترامپ: دادستانی ویژه باید فساد كلینتون را بررسی كند

«دونالد ترامپ» با اعلام اینكه «اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریكا صلاحیت رسیدگی به اتهامات علیه هیلاری كلینتون را ندارند» خواستار تشكیل هر چه سریعتر دادستانی ویژه و مستقل برای رسیدگی به اتهامات فساد رقیب انتخاباتی خود شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا باید فوراً یک دادستانی ویژه برای تحقیق درباره اتهامات فساد علیه هیلاری کلینتون تشکیل دهد چرا که اف بی آی و وزارت دادگستری قابل اعتماد نیستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ که روز دوشنبه به وقت آمریکا در اوهایو صحبت می‌کرد، گفت:‌ «وزارت دادگستری آمریکا باید یک دادستان مستقل و ویژه را برای این کار منصوب کند چرا که این نهاد ثابت کرده که ابزار سیاسی کاخ سفید است.»

وی در ادامه افزود: «اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره پرونده جنایات جدید هیلاری کلینتون مورد اعتماد نیستند».

کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد: «دست‌کم دو وزارتخانه اصلی آمریکا یعنی وزارت خارجه و وزارت دادگستری فاسد هستند و فورا باید دادستانی ویژه در این رابطه تشکیل شود».

بر اساس این گزارش، ترامپ این اظهارات را درست در روزی مطرح کرد که گزارش‌هایی درباره افشای 14900 ایمیل دیگر از هیلاری کلینتون منتشر شده بود؛ ایمیل‌هایی که وکلای وی پیشتر آنها را علنی نکرده بودند.

علاوه براین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی این ایمیل‌های جدید است و احتمالا تا اواسط اکتبر حدود دو هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آنها را منتشر خواهد کرد.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...