نسخه چاپی

جان كری: مذاكرات با مسكو درباره سوریه رو به پایان است

وزیر خارجه آمریكا گفته كه مذاكرات بین واشنگتن و مسكو در خصوص همكاری نظامی برای مقابله با داعش در سوریه، نزدیك به پایان یافتن است.

به گزارش نما ، خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: مذاکرات بین ایالات متحده آمریکا و روسیه در خصوص همکاری نظامی با هدف مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه، تقریبا رو به پایان است و تیم های فنی دو طرف طی هفته جاری برای مذاکره بر سر جزییات، دیدار خواهند کرد.



جان کری در کنفرانس خبری در جریان سفر به کنیا گفت: ما هم اکنون در یک مذاکرات ادامه دار با روسیه قرار داریم، و این امیدواری من است که در مسیر پایان مذاکرات قرار داشته باشیم.



وی در ادامه تصریح کرد: طی روزهای آینده، تیم های فنی ما دیدار خواهند کرد، و بسته به اینکه شرایط مذاکرات چطور پیش برود، این بسیار محتمل خواهد بود که لاوروف و من دیدار داشته باشیم.



کری افزود: بحران سوریه بسیار طولانی شده و این ضروری و لازم است که قدرت هایی که از رژیم سوریه حمایت می کنند یعنی روسیه و ایران، و کسانی که از مخالفان حمایت می کنند یعنی آمریکا و شرکای خاورمیانه، گردهم بیایند و به این جنگ پایان دهند.



پیشنهاد جان کری مبتنی بر همکاری اطلاعاتی واشنگتن و مسکو برای هماهنگی حملات هوایی علیه جبهه النصره و جلوگیری از حملات نیروی هوایی سوریه علیه مواضع مخالفان به اصطلاح میانه روی سوری است.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...