نسخه چاپی

شمخانی:هواپیماهای روسیه همدان را ترك كردند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیمان ائتلاف میان ایران، سوریه و روسیه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد و هواپیماهای روسیه نیز طبق طراحی عملیات زمینی، پنجشنبه گذشته نوژه را ترك كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر دریابان علی شمخانی گفت: پیمان ائتلاف میان ایران، سوریه و روسیه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد و هواپیماهای روسیه نیز طبق طراحی عملیات زمینی، پنجشنبه گذشته نوژه را ترک کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: قرار نبود هواپیماهای روسی در این پایگاه بمانند بلکه مقرر بود تا روز پنجشنبه بمانند و بروند. این هواپیماها دیروز نرفتند بلکه طبق طراحی عملیات زمینی، پنجشنبه گذشته رفتند و این ناشی از فشار کشورهای دیگر نبود.

وی افزود: کشورهای دیگر از این همکاری های راهبردی، متحیر و غافلگیر شدند به همین علت نتوانستند منویات شومشان را در شکست محاصره حلب به ثمر برسانند.

شمخانی همچنین درباره دیدگاه های متفاوت درباره همکاری های راهبردی ایران و روسیه گفت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، کندی و بن بست در تصمیم گیری مدت هاست رفع شده است و متناسب با نیازها برای تامین امنیت کشورمان، ساختار تصمیم گیری ما به ویژه در عرصه دفاعی و امنیتی، زنده، فعال، هوشمند و روزآمد است.

وی تاکید کرد: تروریسم موضوعی پیچیده است که در زمان های مختلف در اربیل، بغداد، دمشق، نیس فرانسه، بلژیک و آلمان بروز می کند؛ نباید اجازه دهیم این منویات شوم هیچ گونه تقربی به امنیت مقتدرانه کشورمان بیابد و این امنیت را که ثمره خون شهدای بیشمار انقلاب و شهدای مدافع حرم است مخدوش کند.

شمخانی گفت: تروریست های مزدور تکفیری در منطقه ای خاص در سوریه نفس های آخر را می کشیدند و باید این فرصت به پیروزی محکم و پایدار تبدیل می شد و خلاف انتظار حامیان تروریسم اعم از امریکا و برخی کشورهای منطقه که توهم توان تغییر معادله قدرت را دارند، منویات منفی آنها را در قبال مردم سوریه باید دچار بن بست و فروپاشی می کردیم.

وی، جنجال رسانه ای درباره همکاری های راهبردی ایران و روسیه را طبیعی دانست و افزود: ائتلاف ضدتروریسم در منطقه به رهبری امریکا با گذشت یک و نیم سال هیچ دستاوردی نداشته، اما دستاوردهای ائتلاف چند ماهه ایران، سوریه، روسیه و مقاومت لبنان آشکار است.

شمخانی دستاوردهای این ائتلاف را در عراق شفاف و در سوریه در چندقدمی پیروزی نهایی دانست و گفت: طبیعی است که باید بسیجی رسانه ای شکل گیرد تا این اقتدار ائتلاف را که تمیزدهنده سخن راست ائتلاف مقاومت از سخن دروغ ائتلاف غرب است نشان دهد و رسانه های مستقل نباید فریب بازی های رسانه را بخورند.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی - امنیتی ایران با سوریه و روسیه تصریح کرد: اینکه در بخشی از حلب عملیاتی شود که نیازمند پشتیبانی هوایی باشد و این پشتیبانی به خواست مستشاران ایرانی و اقدام روسیه باشد نشانه اقتدار است نه وابستگی.

وی با طرح این پرسش که کی و در کدام صحنه تاریخ ایران، مبتنی بر منویات کشورمان مشارکت داشته ایم افزود: ایران قبل از پیروزی انقلاب حلقه ای از جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروی بود و حضورش در ظفار نیز به دستور امریکا بود.

شمخانی گفت: ایران امروز به علت نیازش با همکاری روسیه و مقاومت برای مقابله با فتنه های تکفیری، روسیه قدرتمند را کنار خودش آورده و آن را به عنوان عملیات هوایی درکنار عملیات زمینی که طراح و مستشارش کشورمان است به کار گرفته است که نشانه اقتدار محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از ممیزه های مثبت این مقطع از تاریخ اسلام این است که جمهوری اسلامی توانست برای محکم کاری اهداف منطقه ای و دفاع از مردم مستضعف و زیر ستم تکفیری ها، توان هوایی یکی از قدرت های جهان را در ایام معدود در خدمت پیروزی آن ملت قرار دهد.

۱۳۹۵/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...