نسخه چاپی

سازمان ملل درباره بحران جدید مهاجرت در اروپا هشدار داد

سازمان ملل با اشاره به این كه كشورها نباید در مواجهه با بحران مهاجرت در دوران پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) از ترس پشت مرزهای خود مخفی شوند، درباره بحران جدید مهاجرت در اروپا هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ «پیتر سورتلند/ Peter Sutherland» نماینده ویژه سازمان ملل در امور مهاجرت بین المللی گفت: 95 هزار نفر از پناهجویان امسال از مسیر خطرناک دریای مدیترانه برای ورود به اروپا از آفریقا استفاده کرده اند.
سورتلند درباره تاثیر رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بر بحران جدید مهاجرت گفت: این موضوع مطمئنا تاثیر داشته است. مهاجرت یک موضوع مهم بوده و هست و این مساله محرز است اما این حقیقت را که اروپا یک راه حل و نه یک مشکل است، تغییر نمی دهد.
وی افزود: تنها راهی که می توان با مشکل مهاجرت برخورد کرد، برخورداری از یک خط مشی اروپایی است. اگر هر کشوری از ترس مواجهه با بحران مهاجرت پشت مرزهایش مخفی شود و در واکنش به ناسیونالیسم در داخل، از همکاری خودداری کند اروپا واقعا با معضل بزرگی مواجه خواهد شد.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور مهاجرت بین المللی همچنین گفت: توافق با روسیه برای مقابله با بحران مهاجرت تاکنون در جلوگیری از ورود مهاجران از لیبی بی فایده بوده است زیرا قایق های حامل مهاجران عمدتا حامل مهاجرانی از کشورهای پایین منطقه صحرا در آفریقا هستند.
به نوشته ایندیپندنت، با آغاز فصل مهاجرت در تابستان انتظارمی رود تعداد 95 هزار پناهجویی که از مسیرهای پرخطر دریایی از آفریقا خود را به اروپا رسانده اند به 170 هزار نفر افزایش یابد و این در حالیست که تاکنون هزاران نفر در تلاش برای عبور از این مسیر دریایی غرق شده اند.
تاکنون 140 هزار نفر مهاجر عمدتا لیبیایی در کمپ های جنوب ایتالیا بسر می برند که فشار سنگینی را بر این کشور وارد کرده اند.
از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون به طور کلی بیش از 264 هزار نفر در تلاش برای ورود به اروپا از طریق دریا جان خود را به خطر انداخته اند.
سورتلند از اظهارات «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا درباره این که «مرزها بدترین اختراع تاکنون بوده اند» دفاع کرد و در گفت و گو با بی بی سی گفت: در حقیقت یونکر تلاش کرد این موضوع را روشن کند که یکی از بزرکترین دستاوردهای اروپا تخریب مرزها و مرز بین اروپا و اروپای شرقی در زمان فروپاشی کمونیسم و توسعه اروپایی بدون مرز بوده است و این مساله بسیار مهم است. انکار این مساله بر اساس شواهد موجود در مباحث مربوط به برگزیت بیهوده است.
اظهارات یونکر با واکنش های شدیدی از جمله از سوی دولت انگلیس مواجه شد و داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر انگلیس) اعلام کرد که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با این دیدگاه موافق نیست.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...