نسخه چاپی

رویترز: تانك های ارتش تركیه وارد سوریه شدند

اردوغان، رئیس جمهور تركیه نیز طی سخنرانی از آنكارا اعلام كرد كشورش عملیاتی نظامی علیه شبه نظامیان كُرد و داعش در مرزهای سوریه آغاز كرده است.

به گزارش نما، جام نیـوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع رسمی در ارتش ترکیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تانک‌های ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد خاک سوریه شده‌اند.



بنا بر این گزارش، نیروهای ترک و «ائتلاف ضد داعش» به شهر جرابلس در شمال سوریه حمله کرده‌اند. این حمله ساعت 4 بامداد روز چهارشنبه و با هدف پاکسازی این شهر از عناصر داعش آغاز شده است.



این در حالی است که حملات توپخانه‌ای ترکیه به شهر جرابلس به شدت در جریان است. اهداف این حمله جلوگیری از پیدایش موج جدید پناهندگان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق مرزی اعلام شده است.



اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز طی سخنرانی از آنکارا اعلام کرد کشورش عملیاتی نظامی علیه شبه نظامیان کُرد و داعش در مرزهای سوریه آغاز کرده است.



منابع ترکیه ای، اهداف دیگر این حمله را جلوگیری از پیدایش موج جدید پناهندگان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق مرزی اعلام کرده اند.



دفتر نخست‌وزیری ترکیه نیز رسما از آغاز عملیات بازپس‌گیری شهر جرابلس در شمال سوریه از داعش و حملات جنگنده‌های این کشور با جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به این شهر خبر داد.

۱۳۹۵/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...