نسخه چاپی

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

سیاست دادن یارانه به مطبوعات در قبال بیمه خبرنگاران دنبال می شود

در هیچ صنفی اینقدر اتلاف نیرو وجود ندارد، ماندگاری و امنیت شغلی در مطبوعات ما چندان مطلوب نیست و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه در زمینه ضرورت بیمه خبرنگاران توسط مطبوعات در این راستاست.

به گزارش نما معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ایران به خاطر عدم ثبات شغلی بیشترین آمد و شد افراد در بین صنوف مختلف در مطبوعات و رسانه است، گفت: سیاست دادن یارانه به مطبوعات در قبال بیمه خبرنگاران دنبال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، حسین انتظامی چهارشنبه شب در جمع مدیران مطبوعات و خبرنگاران استان اردبیل افزود: در هیچ صنفی اینقدر اتلاف نیرو وجود ندارد، ماندگاری و امنیت شغلی در مطبوعات ما چندان مطلوب نیست و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه در زمینه ضرورت بیمه خبرنگاران توسط مطبوعات در این راستاست.
وی بیان کرد: سیاست تشویقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله ارایه یارانه به مطبوعات در قبال بیمه خبرنگاران دنبال می شود و اعلام شده است که روزنامه ها و هفته نامه های سراسری در صورت بیمه بالای 12 و 6 نفر از یارانه بیشتری برخور دار خواهند شد ضمن اینکه در باره نشریات استانی بیمه خبرنگاران اگر به حد نصاب برسد از امتیاز یارانه تشویقی بهره مند می شوند.
انتظامی ادامه داد: به مدیران مطبوعات در کشور اعلام شده در صورتی که چند ماه از مهلت بیمه خبرنگارانشان سپری شود و اقدامی در این زمینه صورت نگیرد یارانه بیمه نشریه را قطع خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات محلی بیان کرد: در دنیای جدید که رسانه های جمعی از جمله رادیو، سینما و مطبوعات سراسری از سوی فضای مجازی بشدت تهدید می شوند رسانه های محلی از فرصت تداوم فعالیت و رقابت برخوردارند.
وی با تاکید بر اینکه توسعه کشور بدون توسعه مناطق محقق نمی شود، اضافه کرد: مطبوعات محلی نیز در این راستا بعنوان یکی از پایه های توسعه و امنیت پایدار مطرح هستند.
انتظامی گفت: در دو سال گذشته با پیش گرفتن سیاست های خاص، حمایت از مطبوعات محلی بیشتر شده است، از جمله اینکه روزنامه های سراسری از چاپ و توزیع ویژه نامه های مجزا در استانها منع شده اند.
او ادامه داد: ویژه نامه های استانی روزنامه های سراسری در صورت توزیع همراه روزنامه تنها مجاز به درج حداکثر 30 درصد اگهی می باشند، ضمن اینکه کانون های تبلیغات نیز که پیش از این آگهی نامه به صورت روزانه منتشر می کردند تنها مجاز به انتشار آن در فاصله های زمانی بیشتر از 10روز هستند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در توزیع آگهی های دولتی در استانها 60 تا 70 درصد آگهی ها باید به نشریات محلی اختصاص یابد.
وی همچنین گفت: دستگاههای دولتی نیز در سراسر کشور مجاز به سفارش آگهی به مطبوعات نیستند و تنها باید از طریق این وزارتخانه اقدام به دادن آگهی های خود کنند و هماهنگی ها در این زمینه با وزارت اموراقتصاد و دارایی انجام شده است.
انتظامی با بیان اینکه فضای مطبوعاتی کشور نیاز به انضباط دارد از الکترونیکی شدن بیشتر امور مربوط به مطبوعات برای جلوگیری از حضور فیزیکی افراد خبر داد و بیان کرد: هم اکنون بسیاری از امور در این حوزه الکترونیکی شده است.
وی با اشاره به ضرایب امتیاز دهی به نشریات گفت: در این رابطه فرمول های خاصی در نظر گرفته شده و پارامترهای مختلفی برای دریافت یارانه و کمک های دولتی تعیین و اجرایی شده است.
وی ضریب جغرافیایی، ضریب کیفی، پرداختن به موضوع های قرآنی و شعائر اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار، ترویج روحیه همبستگی در مناطق مرزی، توجه به نشر و توسعه زبان و ادبیات فارسی، ترویج روحیه علمی و پژوهشی، پرداختن به موضع های زیست محیطی را از جمله موارد مورد توجه در اعطای امکانات تشویقی به مطبوعات ذکر کرد.

۱۳۹۵/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...