نسخه چاپی

اسپوتنیك: عربستان سركش‌تر از آن است كه شكست در یمن را بپذیرد

بنیان‌گذار كمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن گفته عربستان سركش‌تر از آن است كه به شكست در یمن اعتراف كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مسعود شجره»، بنیان‌گذار «کمیسیون حقوق بشر اسلامی» در لندن در گفت‌وگویی با رادیو اسپوتنیک دخالت کشورهای غربی در جنگ یمن را مورد انتقاد قرار داد.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که عربستان سعودی به منظور توجیه جنگ‌افروزی خود مدعی شده در حال گسترش دموکراسی در یمن است. «شجره» این ادعا را با توجه به وجود نظام حکومتی پادشاهی در عربستان، اعدام‌های این کشور و عدم رعایت حقوق زنان، «دور از عقل» خواند.

وی گفت: «ریاض می‌خواهد که قدرت منطقه‌ای باشد و به همین خاطر چنیدن درگیری در بحرین، سوریه و یمن ایجاد کرده است. آنها می‌خواهند به منظور اطمینان از ادامه دیکتاتوی خاندان حاکمشان، خودشان را از این طریق تقویت کنند.»

آقای شجره در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا به دلیل بهره بردن از فروش سلاح به روی جنایت‌های جنگی ریاض در یمن چشم بسته‌اند.

وی افرود عربستان به رغم برخورداری از حمایت‌های همه جانبه کشورهای غربی در باتلاقی مشابه جنگ آمریکا در افغانستان گرفتار شده است.

شجره تأکید کرد: «سعودی‌ها که از ثروت و دوستی با کشورهای غربی به خودشان غره‌اند، سرکش‌‌تر از آن هستند که شکستی که اتفاق افتاده را بپذیرند.

۱۳۹۵/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...