نسخه چاپی

هشدار آمریكا در خصوص سفر به تركیه

وزارت خارجه آمریكا با اشاره به حوادث تروریستی در شهرهای مهم تركیه و بازداشت اتباع این كشور در روزهای پس از كودتای نافرجام، هشدار صادر شده برای سفر به این كشور را تمدید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازداشت برخی اتباع آمریکایی-ترکیه‌ای در روزهای پس از کودتای نافرجام در ترکیه و حوادث تروریستی در برخی شهرهای مهم این کشور، نسبت به سفر توریست‌های آمریکایی به ترکیه هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا البته در مورخه 5 مرداد ماه و پس از کودتای نافرجام برخی از یگان‌های ارتش ترکیه، نسبت به سفر به ترکیه هشدار داده بود و امروز با این بیانیه جدید، هشدار قبلی را تمدید کرد.

در اعلامیه هشدار سفر جدید وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته شده که مجوز خروج داوطلبانه اعضای خانواده کارمندان کنسول‌گری آمریکا در استانبول نیز تمدید می‌شود و این افراد می‌توانند مدت بیشتری را در خارج از خاک ترکیه سپری کنند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته که تبعات اعلام وضعیت فوق‌العاده 3 ماهه از جانب دولت ترکیه و همچنین آثار اقدامات تروریستی اخیر در آنکارا، استانبول و غازی عینتاب را رصد خواهد کرد.

در بیانیه این وزارتخانه به دیگر پیامدهای کودتای نافرجام 25 تیر ماه هم اشاره شده و آمده «ما اخیراً دسترسی کنسولی روزانه به اتباع آمریکایی بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی ترکیه داشته‌ایم؛ برخی از این افراد، تابعیت ترکیه‌ای نیز دارند.»

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...