نسخه چاپی

تحویل سامانه موشكی «اس-300» به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیست

معاون مشاور امنیت ملی كاخ سفید با بیان‌ اینكه تحویل سامانه دفاع موشكی به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیست، اذعان داشت كه این رویداد موجب تقویت توانایی موشكی ایران می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، وبگاه «صدای آمریکا» نوشت: «بن رودز» مشاور امنیت رییس جمهوری آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه کاخ سفید در پاسخ به سئوالی درباره تحویل سامانه دفاع موشکی «اس-300» ساخت روسیه به ایران گفت، بارها از مسکو درخواست کردیم این موشک‌ها را به ایران تحویل ندهد، چرا که موجب تقویت توانایی موشکی ایران که موجب نگرانی است، خواهد شد.

بن رودز با بیان این‌که در هر حال تحویل این سامانه موشکی به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیست، در مورد استقرار آن در تاسیسات اتمی زیرزمینی «فردو» گفت، ایران فعالیت‌های غنی سازی را در این مرکز متوقف کرده و تمرکز ما بر اجرای دقیق برنامه برجام است.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز در زمینه استقرار موشک‌های دفاع هوایی «اس-300» مدعی شد، استقرار این سامانه موشکی در تاسیسات فردو اشاره‌ای آشکار بر میل ایران در حفظ توانایی ساخت جنگ افزار اتمی حتی با بیان پیروی از توافق هسته‌ای دارد.

کاتن در ادامه گفت: «اگر دولت اوباما در دستیابی به یک میراث، عجله‌ای در از بین بردن تحریم‌های بین‌المللی که رویکرد جنگ طلبانه ایران را متوقف می‌کرد، نشان نمی‌داد، این کشور قادر به دستیابی و استقرار چنین جنگ‌افزارهای بی‌ثبات کننده‌ نمی‌شد.»

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...