نسخه چاپی

دستفروشی شرافتمندانه ترین شغل زنان معتاد

دانشور با بیان اینكه بیشتر این زنان اقدام به دستفروشی می كردند گفت: در كنار خرده فروشی مواد مخدر و سرقت اقدام به دستفروشی ،حرفه دیگر این زنان بود.

به گزارش نما به نقل از روزپلاس ، فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره اینکه بزرگترین مشکل پیش روی فعلی فروش نوزادان است گفت: من سالها فعال اجتماعی بودم اما بعد از ورود به شورای شهر بزرگترین چالش پیش روی ما فروش نوزادان است که باور نمی کردم که معضل با این حجم و اندازه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماموران شهرداری نمی توانند به لحاظ قانونی کودکان را از متکدیان جدا کنند افزود: بعد از تحقیقات متوجه شدم هیچ دستگاهی متولی ثابت و رسمی سامان دهی کودکان کار نیست و مسئولیت ثابت آن را نمی پذیرد .

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در موسسه خیریه شخصی خود با کمک مددکاران و با همکاری وزیر بهداشت روی پرونده ٢٣٠ زن معتاد که برای زایمان به بیمارستان ها جنوب شهرمراجعه می کردند مطالعه کرده است، اظهار داشت: مطالعات نشان می داد بیشتر این زنان کارتون خواب بوده و یا پاتوق ها زندگی کرده و به طور کلی بی خانمان هستند .

وی ادامه داد: اعتیاد بچه ها وتعدد بچه ها و عدم داشتن شناستامه آنها ویژگی مشترک کودکان این زنان بود.

دانشور با بیان اینکه بیشتر این زنان اقدام به دستفروشی می کردند گفت: در کنار خرده فروشی مواد مخدر و سرقت اقدام به دستفروشی ،حرفه دیگر این زنان بود.

وی با تاکید بر پیچیده بودن این معضل دست فروشی در تهران اظهار داشت: حتی اگر رونق اقتصادی برقرار باشد این مادران که اکثرا دارای سوء پیشینه ووفاقد شناستامه هستند نمی توانند کاررسمی و قانونی پیدا کرده و لاجرم دستفروشی می کنند .

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به شب گردی های محله هرندی گفت: در این شب گردی های محله هرندی دیده شد که افرادی که خارج از نسبت های رسمی با یکدیگر زندگی می کنند در کنار بزهکاری دیگر با اجناس سرقت شده و یا جمع آوری سرمایه محدود اقدام به دستفروشی می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مادران خود فاقد شناسنامه هستند افزود: مرور این وقایع حاکی از این است که غفلت زدگی عمیقی درباره این مسائل در این سالها صورت گرفته است .وی افزود :متاسفانه در اساسنامه نهادهایی که متولی حمایت از محرومان است تنها به زنان سرپرست خانوار و افراد بی سرپرست اشاره شده و جایگاهی برای این افراد در نظر گرفته نشده است .

دانشور با اشاره اینکه وزنه عمرانی برنامه های توسعه بیشتر از وزنه اجتماعی است، اظهار داشت: بنابراین در سیاست گزاری های اجتماعی جایگاهی برای رسیدگی به افرادی که زاییده این سنخ زندگی هستند ؛در نظر گرفته نشده است .

وی با بیان اینکه ریشه این معضل به درستی از سوی مسئولان درک نشده است گفت: به دلیل عدم درک صحیح معضل تاکنون راهکارهای مناسبی نیز برای رفع آن تدوین نشده است .

عضور شورای شهر تهران با انتقاد از راهکارهای ارائه شده کنونی ادامه داد: زمانی که شهرداری معتادان متجاهر و یا کودکان کار را جمع آوری می کند باید سوال کرد زمانی که زیر ساخت مناسب برای سامان دهی آنان وجود ندارد اینها قرار است کجا ساکن شوند؟

دانشور افزود: تا زمانی که ریشه های این معضل درک نشود نمی توان راهکارهار مناسبی برای مسائل تدوین کرد و این نوع نگاه جز اتلاف هزینه و زمان و …دستاوردی در بر ندارد .

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...