نسخه چاپی

2 نفر در رودسر غرق شدند

مسؤول روابط عمومی نجات غریق گیلان از غرق شدن دو نفر مرد در مناطق خطرآفرین سواحل دریا در رودسر خبر داد.

به گزارش نما؛ صادق صیاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به غرق شدن دو نفر مرد در ساحل دریای رودسر اظهار کرد: یک نفر مرد 40 ساله ساکن رودسر و یک نوجوان 14 ساله غیر بومی شامگاه چهارشنبه به دریا رفتند و غرق شدند.

وی به شنای دو نفر غرق شدگان مذکور در نقاط خطرآفرین دریا اشاره کرد و افزود: بامداد امروز جسد دو نفر غرق شدگان از آب گرفته شده است.

مسؤول روابط عمومی نجات غریق گیلان با بیان اینکه آمار غرق شدگان در رودسر بالا است، تصریح کرد: از ابتدای فصل تابستان امسال تاکنون 11 نفر در شهرستان رودسر غرق شدند و به دلیل مساحت ساحل دریا در رودسر، کلاچای و چابکسر این تعداد بسیار است.

صیاد از غرق شدن 31 نفر از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال منجیان غریق تعداد 700 نفر را در مناطق مختلف استان نجات دادند.

وی همکاری با منجیان غریق، توجه به علائم شنا و طرح‌های سالمسازی دریا را سبب کاهش خطر احتمالی عنوان کرد و گفت: به مسافران و هموطنان توصیه می‌کنیم در طرح‌های سالمسازی دریا شنا کنند و نکات ایمنی و هشدارها توسط منجیان را جدی بگیرند.

مسؤول روابط عمومی نجات غریق گیلان در ادامه با اشاره به حقوق منجیان غریق، خاطرنشان کرد: حقوق منجیان غریق مربوط به هیأت شنای استان نیست و فرمانداری‌ها موظف هستند پیگیر مطالبات منجیان غریق باشند.

صیاد، وظیفه هیأت شنای گیلان و شهرستان‌ها را صدور گواهینامه نجات غریق ذکر کرد و یادآور شد: بخش آموزش منجیان به عهده هیأت شنا است.

به گزارش فارس، شهرستان رودسر با 11 غریق بالاترین آمار غرق شدگان را در پنج ماه نخست امسال داشته و شهرستان بندر انزلی و منجیل به ترتیب با شش و چهار غریق در رده‌های دوم و سوم هستند ضمن اینکه رضوانشهر با یک غریق کمترین آمار غرق شدگان را به خود اختصاص داده است

۱۳۹۵/۶/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...