نسخه چاپی

تمرینات جنگی روسیه در خزر پایان یافت

عملیات یك هفته ای آماده باش تمرین جنگی نیروهای مسلح روسیه برای مقابله با هجوم ناگهانی در مناطق اروپایی خاكی و آبی این كشور كه بخشی از آن نیز شامل دریای خزر و سیاه شد، پایان یافت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: عملیات یک هفته ای آماده باش تمرین جنگی نیروهای مسلح روسیه برای مقابله با هجوم ناگهانی در مناطق اروپایی خاکی و آبی این کشور که بخشی از آن نیز شامل دریای خزر و سیاه شد، پایان یافت.

این تمرین نظامی که پهنه وسیعی از مناطق دریایی، خاکی و عملیات گسترده هوایی را در بر گرفته بود و شامگاه چهارشنبه پایان یافت، چهارمین برنامه آماده باش جنگی تک کشوری و همچنین بین المللی روسیه در ماه اوت به شمار می رود.

در بخش خزری این عملیات بیش از 10 رزمناو و کشتی پشتیبانی و همچنین در دریای سیاه 15 ناو جنگی و تدارکاتی در عملیات رزمایشی شرکت کردند.

براساس گزارش های وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش ها، پدافند هوایی و موشکی، مقابله با ناوهای دشمن فرضی و همچنین انجام فعالیت دریایی در شرایط سخت عملیاتی و آب و هوایی تمرین شده است.

براساس برنامه برگزاری این رزمایش هفت روزه که ناوگان دریای شمال روسیه نیز در آن مشارکت داشت، نیروهای مستقر در حوزه فدرال جنوب و مناطق مرکزی، هوافضا و هوا برد در عملیات پیش بینی شده با انواع بالگردها، هواپیماهای رزمی و پشتیبانی، جنگ افزارها و تجهیزات زرهی شرکت داشتند.

مناطق حوزه تحت پوشش رزمایش شامل قفقاز و استان کراسنادار واقع در ساحل دریای سیاه بود که قدرت نمایی مسکو در این منطقه دریایی راهبردی اهمیت زیادی دارد.

گستردگی و در مواردی همزمانی رزمایش ها نشان می دهد، مسکو برای مقابله با نفوذ نظامی غرب به ویژه آمریکا به مناطق نزدیک روسیه در شرق اروپا، دریای سیاه و بالتیک بویژه سه کشور راهبردی لتونی، استونی و لیتوانی همراه گرجستان و مولداوی (پنج جمهوری شوروی سابق)، تقویت نیروهای مسلح را همچنان در دستور کار خود دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

20 روز پیش نیز چندین فروند رزمناو و کشتی پشتیبانی روسی یک رزمایش موشکی در خزر برگزار کردند.

روسیه پیشتر نیز برای افزایش آمادگی نیروی دریایی این کشور با استفاده از 10 رزمناو و کشتی پشتیبانی از ناوگان دریای سیاه در دریای مدیترانه رزمایش موشکی مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام داد.

همچنین اوایل ماه جاری میلادی، ناوگان اقیانوس آرام روسیه با استفاده از چند فروند رزمناو و بیش از 500 نیرو با حرکت در پهنه آبی اقیانوس آرام که با آمریکا در آن مرز دریایی دارد، یک رزمایش موشکی برگزار کرد.

از سوی دیگر، روسیه 23 مرداد ماه میزبان رزمایش پیمان امنیت جمعی در استان های شمال غربی لنینگراد و پسکوف با حضور نیروهایی از بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، قزاقستان و تاجیکستان بود.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...