نسخه چاپی

روزنامه‌نگار انگلیسی: آمریكا و تركیه از كسانی كه مرا در سوریه ربودند، حمایت می‌كنند

عکس خبري -روزنامه‌نگار انگليسي: آمريکا و ترکيه از کساني که مرا در سوريه ربودند، حمايت مي‌کنند

یك روزنامه‌نگار انگلیسی بعد از آزادی از دست تروریست‌ها در سوریه نوشت، كسی كه در سوریه به وی شلیك كرده بود اكنون در میان نیروهای متحد سیا و تحت حمایت آمریكا و تركیه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «آنتونی لوید» خبرنگار روزنامه تایمز انگلیس که پیش از این به دست تروریست‌ها در سوریه اسیر شده بود در یادداشتی به حضور تروریستی که در سوریه به وی شلیک کرده بود، در میان نیروهای سیا اشاره کرد.

نویسنده تایمز نوشت، وقتی که یک فیلم شورشیان تحت حمایت غرب را دید، چهره یک متحد جدید آمریکا در مقابله با داعش در سوریه را تشخیص داد که پشت نقشه ربایش وی در سوریه بود.

نویسنده در ادامه نوشت، مردی که به وی شلیک کرده بود این خبرنگار را به جرم جاسوسی برای سیا نقد می‌کرد اما آنچه به نظر می‌رسد این که اکنون خودش با سیا همکاری می‌کند. نام این مرد «حکیم ابو جمال» است که خودش در میان گروه معارضان سوری تحت حمایت سیا قرار دارد.

فیلمی در فیس‌بوک منتشر شد که نشان می‌دهد ابوجمال بعد از پیروزی هوایی آمریکا برای احترام به قدرت آمریکایی‌ها در شهر مرزی «الراعی» دست تکان می‌داد. اکنون حکیم ابوجمال در میان گروهی از معارضان سوری که همه به سیا تعلق دارند ایستاده بود. این گروه مورد حمایت آتشبار ترکیه و آمریکاست تا با داعش مقابله کنند.

نویسنده در ادامه نوشته است نام‌های دیگر حکیم ابوجمال، عبدالحکیم الیاسین و حکیم عنزه هم هست و این فرد در میان صدها معارض سوری دیگر است که دو هفته پیش برای از میان برداشتن داعش از ترکیه به سوریه رفتند. لوید در ادامه نوشت، این افراد در میان کسانی هستند که از سوی آمریکا حمایت مالی و تجهیز می‌شوند.

انتونی لوید در ادامه نوشت ماه می سال 2014 به همراه جک هیل عکاس روزنامه تایمز و دو فرد سوری در حالی که در نزدیکی شهر تل رفعت سوریه در نزدیکی مرز ترکیه رانندگی می‌کردند، ربوده شدند.

به گفته انتونی لوید، حکیم ابوجمال فردی است که پشت ماجرای ربایش این افراد بود و بعد از سعی برای فرار این دو فرد کتک خورده و با شلیک گلوله تنبیه شدند.

لوید در ادامه نوشت، تروریست بودن ابوجمال برای سازمان‌های اطلاعاتی محرز بود و دو برادر این فرد به النصره ملحق شده بودند و نیویورک تایمز هم ماجرایی را سال 2012 منتشر کرده بود که مربوط به جرایم جنگی مرتکب شده از سوی حکیم ابوجمال بود که اکنون مورد حمایت ترکیه و آمریکا در سوریه است.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...