نسخه چاپی

مصوبات "كمیسیون‌های زیر حد نصاب" قانونی می‌شود

رئیس كمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: براساس مصوبه كمیسیون تدوین آیین‌نامه، مصوبات كمیسیون‌هایی كه كمتر از حدنصاب عضو دارند، با رای نصف به علاوه یك عضو آنها، قانونی می‌شود.

به گزارش نما؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس و رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با بیان اینکه بخشهای از آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه اخیر این کمیسیون اصلاح و طرحی برای ارجاع به صحن علنی تدوین شد، گفت: در جریان بررسی مصوبات کمیسیون قضایی و حقوقی در صحن علنی مجلس، برخی از نمایندگان با این منطق که تعداد اعضای کمیسیون مذکور کمتر از حد نصاب 19 تا 23 عضو است، مصوبات آن را غیر قانونی می‌خواندند.

وی با اعلام اینکه پیرو این اتفاق در صحن علنی، کمیسیون تدوین آیین‌نامه با اصلاح آیین‌نامه مشکل را حل کرد، ادامه داد: با اصلاح انجام شده پس از این هر کمیسیون با هر تعداد نماینده در مجلس تشکیل شود، مصوبات آن با تصویب نصف به علاوه یک رای اعضای آن، قانونی می‌شود و این مصوبات همانند مصوبات سایر کمیسیونها در دستورکار رسیدگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از تقدیم شدن این طرح به هیئت رئیسه مجلس برای تصویب در صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 42 آیین‌نامه داخلی برای رفع مشکل تشکیل کمیسیون‌های به حدنصاب نرسیده بود، در جلسه علنی 17 مردادماه سال جاری در مجلس تصویب و به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد.

در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس مصوبات کمیسیونهای فرهنگی، اصل 90 و قضایی که اعضایشان کمتر از نصاب لازم برای شکل‌گیری (13 تا 23 عضو) است، در حکم مصوبات قانونی در می‌آید.

۱۳۹۵/۶/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...