نسخه چاپی

شرق حلب دوباره در محاصره كامل قرار گرفت

نیروهای مقاومت امروز موفق شدند دانشكده تسلیحات در جنوب شهر حلب را تحت كنترل بگیرند تا بار دیگر افراد مسلح در شرق شهر حلب كاملا در محاصره قرار بگیرند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب‌الله امروز یکشنبه در ادامه حملات خود برای ترمیم حلقه محاصره شهر حلب، موفق شدند، با تسلط بر دانشکده تسلیحات این امر را محقق کنند.

یک منبع میدانی در جنوب حلب گفت که نیروهای سوریه موفق شدند در جریان این درگیری کنترل کامل دانشکده تسلیحات را در شهر حلب به دست گیرند و بدین ترتیب شرق شهر حلب دوباره در محاصره کامل قرار بگیرد.

شرق حلب دوباره در محاصره کامل قرار گرفت

به گفته این منبع، راه امدادی و ارتباطی افراد مسلح از جنوب حلب به «راموسه» که در حقیقت معبری بود که افراد مسلح مدعی بودند با آن محاصره را شکسته‌اند، قطع شد.

طبق این گزارش، در جریان این درگیری‌ها دهها تروریست «حزب ترکستانی» که از متحدین ترکیه به شمار می‌رود، از پای درآمدند. عناصر گروهک الحرب الترکستانی از سرسخت‌ترین و خط‌شکن‌ترین تروریست‌ها در جنوب حلب سوریه هستند.

در همین راستا، یک منبع نظامی سوری 11 شهریور گفته بود که حملات دوگانه ارتش سوریه از 2 محور مختلف شمال و جنوب حلب با هدف رفع خطر تک تیراندازها و موشک‌های تاو آمریکایی تروریست‌هاست که حملات متعدد پیشین در همین محورهاست را ناکام گذاشته است.

ارتش سوریه و متحدانش با تثبیت تسلط خود بر بخش‌های بزرگی از دانشکده فنی هوایی همه راه‌های کمک‌‍رسانی بین محله‌های شرقی حلب با محورهای تحت تسلط تروریست‌ها در ریف‌های غربی حلب و ادلب را مسدود کردند.

این منبع تاکید کرده بود که سایر گروه‌های تروریستی به درخواست کمک تروریست‌های جیش الفتح در دانشکده‌های نظامی پاسخ مثبتی نداندد و نفرستادن سلاح و تجهیزات برای آنها، صفوف عناصر تروریستی جیش الفتح و متحدان خارجی آنها را با نومیدی و فروپاشی روبرو کرده است.

وی همچنین گفت که دانشکده‌های نظامی دامی بود که جیش الفتح با گرفتار شدن در آن بهای سنگینی برای نبرد با نیروهای ارتش سوریه و متحدانش داده و هیچ دستاورد نظامی یا سیاسی برای تروریست ها نداشته است

تحولات میدانی نیز نشان می دهد که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در تلاش هستند در مرحله نخست با باز پس‌گیری شهرکها و ارتفاعات راهبردی، علاوه بر قطع کمک رسانی تروریست ها از جنوب به جنوب غرب شهر، عملیات نهایی برای پاکسازی منطقه الراموسه را شروع کنند و محاصره تروریست ها در شرق شهر حلب کامل کنند‌.

۱۳۹۵/۶/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...