نسخه چاپی

داعش زنان را در كجا زندانی می‌كرد؟

منابع سوری در شهر منبج در شمال سوریه پس از آزادی این شهر از اشغال گروه تروریستی - تكفیری داعش تصاویری از زندانی كه زنان در آنها به عنوان بردگان جنسی بكار گرفته می شدند، منتشر كردند.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، مظاهر ظلم و جرایم تروریستی داعش در مناطق آزاد شده از اشغال این گروه تروریستی در حق اهالی این مناطق بی نهایت است.



براساس این گزارش، نیروهای کرد پس از آزادی شهر مرزی منبج در شمال شرق استان حلب به عنوان یکی از پایگاه های مهم گروه تروریستی داعش، زندانی سری زنان را کشف کردند که این گروه ترریستی برای شکنجه و استفاده جنسی از زنان و برده داری بکار می گرفته است.



طبق این گزارش، در این زندان اتاق های شکنجه و انفرادی بدون کوچکترین امکانات زندگی وجود داشت.



بسیاری از زنانی که از این زندان آزاد شده اند از این زندان به عنوان جهنم تحمل ناپذیر داعش یاد می کنند.



پس از محاصره منبج توسط نیروهای دموکراتیک کرد با پشتبانی هوایی ائتلاف بین المللی پس از نزدیک به سه ماه از آغاز عملیات آزادسازی منبج، کردها توانستند با شکست داعش، این شهر استراتژیک در شمال سوریه را آزاد کنند.



عملیات آزادسازی شهر منبج در استان حلب، در تاریخ 11 خرداد با مشارکت نیروهای دموکراتیک کرد سوریه و پشتیبانی ائتلاف ضد تروریسم، آغاز شد.



منبج مهمترین نقطه ارتباطی بین کلانشهرهای سوریه، عراق و ترکیه، در ٨٥ کیلومتری حلب، ٤٥ کیلومتری جرابلس و ٦٥ کیلومتری کوبانی قرار گرفته است.



کنترل منبج یعنی حاکم بودن بر این گلوگاه استراتژیک. منبج در مسیر راه های اصلی از مرز ترکیه به رقه و حلب است. جاده هایی که از منبج می گذرد برای داعش اهمیت حیاتی داشت؛ از این جاده ها عناصر تروریستی و تسلیحات و آذوقه به رقه می رفت و از آنجا برخی از عناصر تروریستی آموزش دیده به اروپا برمی گشتند.


25 درصد ساکنان این منطقه را کردها و در کنار تعداد چرکس ها و ترکمن ها حدود 70درصد از اهالی این شهر را اعراب سنی مذهب تشکیل می دهند که همانند اعراب سنی رقه پیوند طایفه ای قوی با اعراب سنی عراق دارند.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...