نسخه چاپی

تشكیل كمیته بررسی حقوق‌های نجومی

رئیس سازمان بازرسی كل كشور با اشاره به مسائل مربوط به حقوق‌های نجومی و غیر متعارف كه این‌روزها بحث روز جامعه شده، گفت: دستگاه قضا به شدت در حال بررسی آنها است و دبیرخانه‌ای به همین منظور در تهران تشكیل شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس از اهواز، شامگاه یکشنبه ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی استان خوزستان در محل سالن اجتماعات مجتمع قضایی تندگویان اهواز برگزار شد با اشاره به ارتقاء سلامت اداری که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت 3 سال و نیم تمدید شد، اظهار کرد: این قانون می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ همکاری و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این قانون با مسائل مربوط به زندان کاری ندارد، تصریح کرد: برای کسانی که نقض قانون کنند مسائلی همچون محرومیت اجتماعی، ندادن تسهیلات و لغو کارت بازرگانی را به‌ دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: به منظور اجرای این قانون از سوی رئیس قوه قضائیه یک قاضی و 8 نفر عضو کمیسیون تشخیص برای بررسی و انعکاس موارد غیر قانونی که به آنها گزارش می‌شود معین شدند.

سراج با اشاره به مسائل مربوط به حقوق‌های نجومی و غیر متعارف که این‌ روزها بحث روز جامعه شده، تأکید کرد: دستگاه قضا به شدت در حال بررسی آنها است و دبیرخانه‌ای به همین منظور در تهران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بحث مربوط به حقوق‌های نجومی به این صورتی که در کشور و در فضای مجازی مطرح شد، نیست، تبیین کرد: این جریان، افکار عمومی را جریحه‌دار کرد که باید با تلاش دستگاه قضا و شفاف‌سازی افکار عمومی را بازسازی کرده و نگذاریم این مسائل بار دیگر اتفاق بیفتد.

سراج با ابراز تأسف از جریانات پیش آمده در کشور، تشریح کرد: تعداد کمی از مدیران که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند قاطی مدیران دیگر شدند و سبب این اتفاقات شده‌اند که سازمان بازرسی کشور وظیفه دارد آنها را شناسایی و از سیستم خارج کند.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیر جدید سازمان بازرسی استان خوزستان قبل از اینکه مسائل جزایی و کیفری اتفاق بیفتد، مدیران مربوطه را راهنمایی و وضعیت را اصلاح کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، درجه (شفافیت) کشور در دنیا را 130 عنوان کرد و افزود: طی چند ماه گذشته این رتبه تقریباً 14 درجه بهبود پیدا کرده است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور 7 هزار بازرس و حراست در کل کشور دارد که باید عملکرد سازمان‌ها، بانک‌ها را دریافت و به سازمان اطلاع دهند.

وی با تأکید بر فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در بحث حقوق مردم بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم، بیان کرد: سازمان بازرسی کشور در مسائل خرد ورود نمی‌کند و سر کار آن فقط با مسائل کلان کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا، پروژه‌ای را در کل کشور تعریف کردیم و گزارش استان‌هایی مثل خوزستان که در این خصوص مشکل دارند را به 3 قوه ارسال کردیم.

سراج یادآور شد: در این خصوص و به منظور حل مشکلات آلودگی استان خوزستان 11 ارکان، نهاد و وزارتخانه مسئول حل مشکلات آب و هوایی استان هستند.

رئیس سازمان بازرس کل کشور در پایان متذکر شد: هر کدام وزارتخانه در خصوص مسائل محوله مربوط به آب و هوا کوتاهی کند پای میز خواهیم آورد و برخورد جدی می‌شود.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...